استان پهناور فارس با برگزاری بیش از سه هزار برنامه فرهنگی، مذهبی و... مهیای برگزاری آیین سوگواری سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) می شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 03 June 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: چهاردهم خرداد ماه در تقویم کشورمان مصادف است با ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره). مردم ایران بیش از ۳۰ سال است که این مناسبت را به گرمی برگزار می کنند و سال هاست که در رثای امام خود نیمه خرداد را به سوگ می نشینند.

فارسی ها نیز از این قائده مستثنی نبوده و هر سال در این ایام برنامه های ویژه ای را تدارک می بینند؛ در برنامه ریزی این مناسبت تنها مساجد پای کار نبوده و سایر ارگان ها نیز به نوبه خود سهمی در برگزاری آیین ارتحال حضرت امام(ره) دارند.

هر سال در ایام سالروز رحلت امام خمینی(ره) هزاران نفر از مردم فارس خود را به مرقد و بارگاه امامشان می رسانند تا ضمن شرکت در آیین سوگواری و بهره بردن از کلام نافذ مقام معظم رهبری، تجدید بیعتی دوباره با رهبر و مقتدای خود داشته باشند.

امسال نیز کاروان مرقد امام از سراسر استان پهناور فارس راهی حریم عشق شده اند که براساس آمار اعلام شده این تعداد به ۱۵ هزار نفر می رسد.

 

اجرای بیش از ۳۰۰۰ برنامه در سالروز رحلت امام(ره)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای بیش از ۳ هزار برنامه به‌مناسبت ۱۴ و ۱۵ خردادماه در استان فارس خبر داده و گفته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نزدیک به ۱۵ هزار زائر از استان فارس به حرم امام راحل اعزام شده که حدود ۵ هزار نفر از شیراز و مابقی شهرستان‌ها هستند.

به گفته حجت الاسلام ملک مکان طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در بیش از ۷۰ شهر و شهرستان و روستاها مراسم سالروز ارتحال امام در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و... استان اجرا می شود.

 

برنامه حرم شاهچراغ(ع) در سالروز رحلت امام(ره)

او به محور قرار دادن گرامیداشت یاد امام(ره) و همچنین تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و گفته مراسم سالروز ارتحال امام(ره) در ساعت ۱۷ روز شنبه، ۱۳ خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، یار دیرین امام و تولیت مسجد جمکران و مراسم دیگری در روز یکشنبه، ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۹ در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

مسابقه سفرنامه نویسی ویژه زائران حرم امام خمینی (ره)

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی کرده است.

آنطور که این اداره اعلام کرده زائران حرم امام خمینی(ره) و علاقمتدان شرکت در این رویداد فرهنگی می توانند گزارش سفر خود را تا پایان خردادماه به شماره 09173162594 در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

 

پویش ختم قرآن کریم

پویش ختم قرآن کریم نثار شادی روح امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد نیز برنامه دیگری است که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سالروز رحلت امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است.

از شرکت کنندگان در این پویش، خواسته شده جهت دریافت بخش مربوطه جهت قرائت به نشانی farhangi_ramazan@ مراجعه کنند.

زمان اجرای پویش نیز 14 تا 16 خردادماه اعلام شده است.

کارگاه خوشنویسی اشعار امام خمینی(ره)

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری محفل انس با قرآن و حضور قاریان استانی در شهرک گلستان به همراه مسابقات قرآنی و فرهنگی با محوریت زندگی روح‌الله خمینی(ره) خبر داده و گفته: در نظر داریم با همکاری بخش‌های قرآنی، فرهنگی و هنری اداره‌کل، این روزها را با رویدادهایی از قبیل تولید ویدیو کلیپ و عکس نوشته با موضوع ۱۵ خرداد و رحلت امام(ره)، برگزاری کارگاه خوشنویسی اشعار امام خمینی رحمه‌الله با محوریت انجمن خوشنویسان در حاشیه مراسم در شیراز و انتشار چند عکس از مراسم ارتحال امام و انتخاب بهترین تیتر، گرامی بداریم.

احمدرضا نداف با بیان اینکه چاپ ویژه نامه توسط مطبوعات نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت این روزهاست، افزوده مسابقه‌ای را جهت شکوفایی هنر نویسندگی علاقه‌مندان برنامه‌ریزی کرده‌ایم با عنوان در مسیر خورشید که سفرنامه نویسی ویژه عزیزانی است که در روزهای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به سمت حرم حرکت می‌کنند و امید آن داریم، همچون سال‌های پیشین، با استقبال همشهریان عزیز قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار