رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد مطرح کرد؛
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: مدل حکمرانی که امام خمینی (ره) ارائه داد موجب ترس استکبار شده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 03 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه مدل اداره انقلاب اسلامی بر اساس ولایت‌فقیه شکل‌گرفته است اظهار کرد: امام خمینی (ره) به‌خوبی این مدل را که از فرامین دینی اسلام برداشت شده بود درک کردند و خود ایشان این مدل را اجرایی کردند به همین دلیل است که همان گونه مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب در تمام دنیا با نام این پیر فرزانه شناخته شده است.

وی ادامه داد: فردی جامع‌الشرایط‌تر از امام راحل به‌غیراز ائمه و معصومین در زمینه مبحث ولایت‌فقیه و حکمرانی اسلامی نداریم به همین دلیل مدام باید رجوع کنیم به اندیشه‌های ایشان و بزرگ‌ترین مدافع این اندیشه‌ها نیز مقام معظم رهبری هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تأکید بر اینکه بر اساس روایات صراحتاً ذکر شده که قومی از فارس خواهند آمد که باایمان و اراده هستند تصریح کرد: این روایت‌ها تصدیق دور یا نزدیکی با جامعه فعلی دارد؛ اما مهم‌تر از این شواهد، آثار میدانی است که در جهان وجود دارد و نشان می‌دهد که ملت ایران در زمان ظهور امام‌زمان (عج) نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دوران ظهور امام‌زمان (عج) دارای نشانه‌هایی مانند عدالت، تحقق دین در جامعه، ظلم‌ستیزی و... که در جامعه کنونی ایران نیز قابل‌مشاهده است ابراز کرد: ملت ایران با دست‌خالی در برابر استکبار می‌ایستد و به همین دلیل است که تأثیرات این انقلاب را استکبار برنمی‌تابد.

دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه کشورهای مسلمان قدرتمند در حال حاضر کم نیستند اظهار کرد: ما مکتب اهل‌بیت را در حکومت خود داریم و از این مکاتب غنی در کشور خود بهره برده‌ایم؛ ولی این موضوع در کشورهای دیگر به وقوع نپیوسته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با یادآوری رشادت‌های جوانان این انقلاب در دوران دفاع مقدس و حتی هم اکنون خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی چند مدل حکومت و مدیریت در جهان داشتیم و این مدل‌ها در مسائل و زمینه‌های مختلف با یکدیگر رقابت داشتند؛ ولی مدل انقلاب اسلامی فارغ از مدل‌های مرسوم جهانی بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک سبک حکمرانی، عادلانه مبتنی بر تعالیم اهل‌بیت است که در طول این سال‌ها کشورهای مختلف دیده‌اند و به همین دلیل در برابر این سبک مبارزه می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد در پایان تصریح کرد: در مدل اسلام تمام انسان‌ها دارای ارزش واحد هستند و حق دارند رشد کنند و این مدلی است که انقلاب اسلامی در حال پیگیری آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار