سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از توافق با استانداران هم مرز با عراق برای توسعه گردشگری با آنها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 03 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا داریوش فرمانی، با اشاره به نشست مشترک استانداران هم مرز ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که به میزبانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست مسائل و موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که یکی آنها موضوع گردشگری بود. 

وی به رایزنی های استاندار کرمانشاه با طرف های عراقی درمورد توسعه روابط گردشگری اشاره کرد و افزود: در این زمینه یک تفاهم نامه هم بین استاندار کرمانشاه و استانداران اقلیم کردستان عراق منعقد شد. 

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه مقرر شد، نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی را بصورت فصلی در اقلیم کردستان برگزار کنیم که این برنامه می تواند به معرفی و افزایش صادرات صنایع دستی استان کمک کند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نشست های تخصصی بین آژانس های گردشگری کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق از دیگر تفاهمات صورت گرفته در این دیدارها بود. 

فرمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد نشست های فرهنگی و تخصصی در حوزه میراث فرهنگی بویژه در حوزه باستان شناسی بین دانشگاه های کرمانشاه و اقلیم کردستان برگزار شود. 

وی تسهیل گری در ورود گردشگران سلامت به کرمانشاه را از دیگر موضوعات عنوان کرد و گفت: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه ورود گردشگران سلامت داریم، قرار شد با برنامه ریزی دقیق این موانع و مشکلات را برطرف کنیم. 

سرپرست میراث فرهنگی استان ارتباط نزدیک بین آژانس های مسافرتی کرمانشاه و اقلیم کردستان را از دیگر مسائل مورد تاکید عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم این ارتباط نزدیک را برقرار کنیم، میزان تبادل گردشگر بین دو طرف افزایش پیدا می کند و شاهد رونق صنعت گردشگری با طرف های عراقی خواهیم بود. 

وی متذکرشد: همچنین طبق این تفاهم نامه در بحث معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه و اقلیم بصورت مشترک تولید محتوا خواهیم داشت تا ظرفیت های گردشگری خود را به گردشگران دو طرف بشناسانیم. 

فرمانی به در پیش بودن جشنواره بین المللی اسب کرد نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه این جشنواره در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد، استاندار کرمانشاه از طرف های عراقی برای حضور در این جشنواره و نیز برگزاری جشنواره های گردشگری مشترک دعوت کرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار