بازارچه دائمی فروش محصولات و تولیدات جامعه بهزیستی استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 01 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در آیین افتتاحیه بازارچه دائمی فروش محصولات و تولیدات جامعه بهزیستی با تبریک خجسته میلاد حضرت امام رضا (ع) گفت: معلولان اگر با مشکلات و محدودیت‌های حرکتی و جسمی مواجهند، اما با محدودیت‌های فکری، خلاقیت و ایده‌های نو که مواجه نیستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن توانایی‌ها و استعداد‌های معلولان افزود: معلولان می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند و این تصورات که هر فردی که معلول است از زندگی خارج شده نادرست است.
احمدزاده با تاکید براینکه بدون نگاه ترحم‌آمیز به جامعه معلولان خدمت کنیم، بیان کرد: باور اینکه معلولان افراد موثری هستند باوری است که ابتدا باید در میان خود معلولان ایجاد شود تا جامعه به اثرگذاری این قشر پی ببرد.
استاندار با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه دائمی جهت فروش تولیدات معلولان اقدام ارزشمندی است که توسط سرمایه گذار غیربومی صورت گرفت، گفت: زمینه برای حضور سرمایه گذاران در استان بیش از پیش فراهم شده است.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: ۱۰ غرفه از غرفه‌های تعاون روستایی در شهر یاسوج در اختیار معلولان قرار گرفت و قرار است با همکاری بیشتر اداره کل بهزیستی و تعاون روستایی استان تا پایان سال به ۴۵ غرفه افزایش یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های دولتی در خدمت جامعه معلولان باشند، ضمن اینکه سهمیه پذیرش افراد معلول در ادارات که یک تکلیف است رعایت شود.
وی با بیان اینکه کسانی که توانایی دارند در این زمینه سرمایه گذاری و دل معلولان را شاد کنند، گفت: تاکید می‌کنم معاونین استاندار و مدیران کل در خصوص جامعه معلولان و بهزیستی به هر نحوی که می‌توانند حمایت و با فوریت همکاری کنند و خودم در این خصوص کوتاهی نخواهم کرد.
استاندار از راه اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات جامعه بهزیستی ابزار خوشحالی کرد و گفت: اشتغال جامعه معلولان جدی گرفته شود و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معلولان پای کار باشند و هر جا مشکلی وجود داشت پیگیری خواهم کرد.
احمدزاده با اشاره به اینکه اشتغال پایدار مورد تاکید بوده و دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال تسهیلات در اختیار استان قرار داده است، گفت: تعهد ایجاد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل بود که ۱۲ هزار شغل پایدار ایجاد کردیم.
به گفته احمدزاده با اشتغال ایجاد شده نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد که در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۱۰.۲ درصد بود برای اولین بار از متوسط کشوری پایین‌تر شد.
وی خاطرنشان کرد: متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹ درصد است و نرخ بیکاری استان کمتر از این عدد و ۷.۳ درصد اعلام شد.
استاندار عنوان کرد: در دور دوم سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌هایی از جمله پتروپالایشگاه، میدان گازی و سد کلنگ زنی و زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از هفت هزار نفر فراهم می‌شود.
دکتر احمدزاده به دیدار فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اشاره و عنوان کرد: تعهد بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بود.
استاندار اضافه کرد: در این دیدار از سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواستیم تعداد این واحد‌ها را افزایش دهد که قول مساعد داد.
احمدزاده خطاب به جامعه معلولان استان گفت: معلولان عزیز گمان نکنند که فراموش شدند به فکر آن‌ها هستیم و در دیدار‌های مختلف با مسئولان کشوری قطعا دغدغه‌های این قشر را مطالبه می‌کنیم.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار