مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از تغییر ویژه‌ای در آب شهر کرمانشاه برای تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در حال حاضر در کل استان در مناطق شهری از وضعیت کاملا پایداری برخوردار هستیم و مشکل خاصی را نداریم.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 01 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس رضا داودی، مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از تقویت منابع تأمین آب استان برای رفع مشکلات قطعی و افت فشار آب در فصل گرم سال خبر داد و اظهار کرد: معمولا از خرداد تا ۱۵ شهریورماه در اوج مصرف آب هستیم که بعد از آن با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد مصرف کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کل استان در مناطق شهری از وضعیت کاملا پایداری برخوردار هستیم و مشکل خاصی را نداریم، البته یک‌سری کمبودها همچنان سنواتی از گذشته بود و در بخشی از مناطق همچنان وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از تغییر ویژه‌ای در آب شهر کرمانشاه برای تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برخی از مناطق از جمله جنوب غرب کرمانشاه(محلات خیام، سعدی، بهار، منزه، زیبا‌شهر، صدرا، شهرک متخصصین و...) از سنوات گذشته مشکلات عدیده‌ای داشتند بطوریکه در برخی فصول گرم سال اهالی قطعی ۱۲ تا ۱۴ ساعت و در فصول سرد سال ۸ تا ۱۰ ساعت، آب را به صورت هر روز تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۱، خط انتقال جدیدی از مخزن چمن به جمهوری اسلامی را استارت زدیم تا بتوانیم ظرفیت آب در این مناطق را افزایش دهیم تا تحول بسیار ویژه و حیاتی در منطقه اتفاق هواهد افتاد.

داودی تصریح کرد: در مناطق جنوب شرقی کرمانشاه نیز مشکلاتی به دلیل کمبود آب و زیرساخت‌های ضعیف وجود دارد که در این راستا نیز از پاییز سال گذشته با آغاز یک پروژه جدید در صدد انتقال آب چاه‌های ده‌پهن به مخزن کوثر هستیم که پروژه پیشرفت خوبی دارد.

*شناسایی ۴ هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه

وی در ادامه اشاره‌ای به اقدامات موثر در راستای برخورد با انشعابات غیرمجاز در استان داشت و اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز در کرمانشاه لطمات و صدمات زیادی در شبکه آب شرب وارد کرده است.

داودی آب جزء اموال عمومی مردم دانست و گفت: انشعابات غیرمجاز علاوه بر اینکه در بحث تأمین آب یک مسئله بسیار اساسی و مهمی است در بحث حفاظت از اموال عمومی مردم هم حائز اهمیت است.

داودی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های مجرب در راستای شناسایی انشعابات غیرمجاز، گفت: در کمتر از یک سال گذشته بیش از ۴ هزار انشعاب غیرمجاز را شناسایی و جمع‌آوری شده در همین راستا پرونده‌های بزرگ هم به دادگستری معرفی شده‌اند.  

وی در پایان از مردم استان انتظار همکاری در مدیریت بهینه مصرف آب داشت و افزود: شهروندان هرگونه شکایت، انتقاد، شکستگی لوله و یا گزارشات انشعابات غیرمجاز را به واحد ۱۲۲ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار