کد خبر: ۱۱۰۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴ 01 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: به فرموده امام رضا (علیه السلام) فراگیری علوم حوزوی، تعلم و تبلیغ، راه احیای امر اهل بیت (ع) است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در مراسم پایانی سال تحصیلی حوزه علمیه امام علی (ع)، ضمن اظهار امیدواری، گفت: مسئولان و متصدیان برای فراهم کردن شرایط مستعد تعلیم و تربیت به بهترین وجه عمل کنند.

وی خواستار برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی استانی در آغاز سال تحصیلی و اختتامیه آن در پایان سال تحصیلی شد و افزود: شناخت قوت‌ها و افزودن بر آن‌ها هنر است، جلسه اختتامیه امروز اختتامیه درس و بحث این مدرسه است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اینکه حوزوی‌ها در خواندن متن عربی ادبیات را رعایت کنند خوب است، فایده‌اش این است که متن بی غلط قرائت می‌شود، چنانچه کسی تذکر اشتباه هم داد باید دستش را بوسید چرا که دستاوردش شکسته نفسی و خضوع است.

امام جمعه ساری با اشاره به فرمایش امام هشتم (ع)، تصریح کرد: ایشان به آقای عبدالسلام بن صالح حرمی فرمودند که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را در جامعه زنده کند، راهش فراگیری علوم حوزوی است، فقه، تفسیر سخنان اهل بیت (ع)، حدیث و قرآن اهل بیت (ع) را بیاموزد و به تعلم و تبلیغ بپردازد که این راه احیای امر اهل بیت (ع) است.

این مسئول اضافه کرد: بهترین سخن در میان سخن اهل بیت (ع) است، انسان همیشه باید کتوم بوده و اسرار دیگران را حفظ کند، همچنین باید با مردم مدارا کند، همچنین اینکه انسان بدون صبر به جایی نمی‌رسد.

وی خواستار تشویق طلاب به دیگران برای ورود به حوزه‌های علمیه شد و تاکید کرد: اگر هر طلبه بتواند حداقل یک نفر را وارد حوزه کند خوب است و در اجرش شریک می‌شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار