دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجر است و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به اجرای مصوبات این ستاد است.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 31 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمدباقر آقاعلیخانی در نشست با تولیدکنندگان استان مرکزی در اراک، افزود: به هیچ وجه در وزارت صمت پذیرفته نیست که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرا نشود حتی اگر بار مالی داشته باشد.
وی یادآورشد: دستگاه‌های نظارتی اگر نسبت به مصوبات ستاد تسهیل صحبتی دارند باید مستقیم با دبیرخانه ستاد در استان یا وزارت صمت مکاتبه کنند.
وی بیان کرد: دادستان کل کشور اعلام کرده است، مصوباتی که از ستاد اجرا نمی‌شود، باید توسط دستگاه مربوطه مواخذه شوند.
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: اگر مصوبات ستاد اجرا نشود به طور حتم کار قضایی صورت می‌گیرد.
آقاعلیخانی افزود: تاکنون با برخی دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی مانع ایجاد کرده‌اند، کنار آمدیم اما امسال یکی دو واحد از این واحدها به دستگاه قضا معرفی می‌شود.
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: این ستاد آمادگی دارد تا ۲ نشست ویژه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان مرکزی برگزار کند.
وی گفت: استان مرکزی زیر ساخت‌های خوبی در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی دارد که امکان شکل‌گیری مجدد آنها وجود ندارد، بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی ادامه داد: پارسال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۸۵ مصوبه عملیاتی شد و در دبیرخانه ستاد نیز ۱۰۲ مصوبه اجرایی شده است.
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: باید از مشکلات عبور کرد و کشور هم شرایط خاص دارد و قانونگذار به جایی رسیده که مشکلات بخش خصوصی برطرف شود و تمام ظرفیت خود را در این جهت بکار گرفته است.
آقاعلیخانی افزود: ستاد رفع موانع تولید، مانیتور مشکلات کشور است و می‌بیند که بخش خصوصی چه بلایی سرش می‌آید و چگونه این بخش درحال آب شدن است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که دولتی‌ها، راه را برای فعالیت بخش خصوصی باز کنند، گفت: فضا باید برای فعالیت بخش خصوصی و حمایت از آن بیش از گذشته فراهم شود تا این بخش توسعه یابد.
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه حمایت از صنایع را برعهده دارد و باید در حوزه تولید هرچه انرژی دارد وارد میدان کند.
در این نشست شماری از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشکلات و موانع پیشرو را در بخش زمین، صدور مجوز، تاسیسات، تسهیلات و قوانین عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار