در جشن "نسیم مهر" شهرستان تفرش، خیران مبلغ یک میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان این شهرستان کمک کردند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 31 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمدرضا رضایی فرماندار شهرستان تفرش در مراسم جشن "نسیم مهر" که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه خانواده‌های زندانیان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند، گفت: امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌فرماید، یکی از نشانه‌های شیعیان ما کمک به افراد محتاج، نیازمند و بدهکاران است بنابراین بر همه ما واجب است تا در حد توان در هر زمینه به این قشر کمک کنیم.
وی افزود: همانگونه خیران تاکنون عنایت خودشان را از کمک در امور مختلف دریغ نکرده‌اند، انتظار می‌رود بار دیگر این تکلیف معنوی و بزرگوارانه خود را مجدد ایفا کنند و انشالله اجر این کار خداپسندانه را از درگاه حق تعالی خواهند گرفت.
قاسمی رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تفرش نیز در این مراسم پیگیری مشکلات خانواده‌های زندانیان را توسط انجمن یکی از اقدامات انجام شده و مستمر عنوان کرد و گفت: مشاوره به خانواده‌های زندانیان توسط کادر انجمن برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی این خانواده‌ها در طی سال انجام می‌گیرد.
وی مبلغ کمک خیران به خانواده‌های زندانیان این شهرستان را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: توزیع سبد کالا ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان به ارزش ۷۵ میلیون تومان، پرداختی موردی برای رفع مشکلات زندانیان به ارزش ۳۰ میلیون تومان، کمک مدیر زندانیان تفرش به خانواده های زندانیان ارزش ۳۰ میلیون تومان بخشی از کمک‌های صورت گرفته در این مدت بوده است.
رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تفرش با تاکید بر لزوم حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان گفت: اشتغال می‌تواند به زندانی هویت ببخشد و موجب پذیرش وی در خانواده و جامعه شود که د راین زمینه نیز اقدامات خوبی طی این مدت انجام شده که نمونه آن استفاده از ظرفیت ۱۰ نفر از زندانیان دارای رأی باز برای اشتغال در کارخانه‌ها است.
قاسمی ادامه داد: باتوجه به اینکه اکثر خانواده‌های زندانیان در زمینه تأمین مسکن دچار مشکل هستند، در صورت تأمین زمین توسط دولت این انجمن توانایی ساخت ۱۰ واحد مسکونی را دارد که تاکنون مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان خیرین اعلام آمادگی کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار