دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: توجه به انرژی‌های نو در استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های مهم صنعتی و تولیدی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 31 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،محمدباقر آقاعلیخانی‌ در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، افزود: ۱۸ هزار شغل سال گذشته توسط ستاد و دبیرخانه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور تثبیت شد.
وی یادآورشد: در مجموع، سال گذشته ۲۲ هزار و ۳۵۰ مصوبه در حوزه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های کشور، ۱۲۰ مصوبه در دبیرخانه و ۸۵ مصوبه در ستاد مرکزی به ثبت رسید.
وی بیان کرد: حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ مصوبه استانی در این مدت در کشور اجرایی و عملیاتی شد، چهار هزار و ۴۰۰ مصوبه در دست بررسی است و ۲ هزار و ۶۰۰ مصوبه معادل ۱۲ درصد اجرایی نشده است.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: واحدهای تملک بانکی استان مرکزی تا یک ماه آتی باید تعیین تکلیف شوند و طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز اعلام شوند تا در زمینه وام حمایت شوند.
آقاعلیخانی اظهار کرد: هیات حمایت در کشور تشکیل و منابع خوبی در سال جاری در این هیات دیده شده است.
وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی و کشاورزی این استان که توان اداره خود را ندارند و نیازمند حمایت ویژه باشند، می‌توانند از این هیات کمک گیرند و نجات پیدا کنند.
آقاعلیخانی عنوان کرد: مصوباتی که تاکنون در استان مرکزی اجرایی نشده باید در ۱۵ روز پالایش شود و اگر دستگاهی اقدام به اجرای مصوبات نکرد به مرکز اعلام شود.
وی گفت: در یک نشست ویژه در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید برای مصوبات استان مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، شعار سال را بر اساس پشتوانه مطالعاتی عمیق سالانه انتخاب می‌کنند و همه باید در راستای تحقق منویات ایشان تلاش مضاعفی به کار گیرند.
آقاعلیخانی تاکید کرد: استان مرکزی از قطب‌های مهم صنعت کشور است و صنایعی که در این استان وجود دارد به راحتی دیگر ساخته نمی‌شوند و باید در راستای حفاظت و بهره‌برداری بیشتر از آنها تلاش کرد.
استاندار مرکزی هم گفت: رفع موانع تولید در راستای تحقق شعار سال با جدیت بیشتری در سال جاری دنبال می‌شود.
 فرزاد مخلص‌الائمه افزود: سال گذشته استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو و پیشگام در رفع موانع تولید بود و ۵۰۰ مصوبه در این خصوص داشت.
وی بیان کرد: تعداد محدودی از مصوبات سال گذشته باقی مانده بود که با موانعی مواجه بود که در استان مرکزی قابل رفع نبود.
استاندار مرکزی ادامه داد: این مصوبات در سفر ۲ روزه دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مورد بررسی قرار گرفت.
مخلص‌الائمه گفت: در ۲ هفته آینده نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه استان مرکزی با حضور دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در تهران برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار