کد خبر: ۱۱۰۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 31 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/03/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
انهدام باند سارقان موتورسیکلت در ساری
سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند 3 نفره سارقان با 25 فقره سرقت موتورسیکلت و کشف اموال سرقتی در شهرستان ساری خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سردار "مرتضی میرزایی" با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان ساری، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی اعضای این باند 3 نفره سرقت ها   شناسایی و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهمان به 25 فقره سرقت موتورسیکلت هوندا 125 و150 در حوزه شهرستان ساری اعتراف کردند.
سردار میرزایی در پایان یاد آور شد: متهمان که از افراد سابقه دار نیز می باشند پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------------------
موتورسنگین های 600 سی سی قاچاق در بابل
سرهنگ حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از توقيف 2 دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز به ارزش 7 ميليارد و 500 ميليون ريال در شهرستان بابل خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در بیان این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت سنگین در بابل، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور ماموران قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از بررسی های به عمل آمده و هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، 2 دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز 300 و 600 سی سی را کشف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت های توقیفی را بالغ بر 7 ميليارد و 500 ميليون ريال اعلام کردند، اظهار کرد: با تشکیل پرونده موتورسیکلت توقیفی نیز به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ حسینی در خاتمه از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.#
------------------------------------------
احتکار لوازم ساختمانی در ساری
سرهنگ محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف احتکار انواع لوازم ساختمانی به ارزش بالغ بر 30 ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد
سرهنگ " محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با احتكار کالاهاي اساسي، ماموران پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از وجود يک انبار احتکار لوازم ساختمانی مطلع شدند.
وي اظهار داشت: در ادامه این عملیات، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری كارشناسان اداره صمت شهرستان ساری در بازدید از این انبار، در مجموع مقادیر بسیار زیادی از انواع لوازم ساختمانی در برندهای مختلف کشف کردند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران افزود: کارشناسان ارزش کشفيات مذکور را بالغ بر 30 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضائي ارسال شد.
سرهنگ محمدپور ضمن تقدیرو تشکر خاطرنشان کرد که قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست در مقابله با احتکار کالاهای اساسی و قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.#
------------------------------------------
پایان کار موبایل قاپ ها در بهشهر
سرهنگ شریف پور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگيري 4 سارق و اعتراف به 25 فقره سرقت موبایل در رستمکلا بهشهر ، قائمشهر و شیرگاه خبر داد
سرهنگ" حسین شریف پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي وقوع چندین فقره موبایل قاپی در برخی از شهرهای استان مازندران، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: با توجه به اینکه این سرقت ها در شهرستان بهشهر وقوع پیوست، ماموران کلانتری 13 رستمکلا و پلیس آگاهی در این راستا اقدامات علمی و تخصصی خود را انجام داده و در نهایت رد پای 4 سارق را در این سرقت ها بدست آوردند و با هماهنگی قضائی نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران اظهار داشت: متهمان در بازجویی های فنی و پلیسی به 25 فقره موبایل قاپی در رستمکلا بهشهر، قائمشهر و شیرگاه اعتراف کردند.
سرهنگ شریف پور با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند، تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.
------------------------------------------
پايان كار شرکت هرمی در شهرستان رامسر
سرهنگ قیصری رئیس پلس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از شناسایی شرکت هرمی در رامسر خبر داد و گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، این شرکت هرمی پلمب و متهم اصلی دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در بیان این خبر، اظهار داشت: در اجراي طرح شناسايي و پلمپ دفاتر هرمي و شرکت هاي بازاريابي غير مجاز، برابر گزارش واصله مبني بر اينکه يک شرکت بازاريابي شبکه اي با تاسيس دفتر واقع در رامسر اقدام به جذب بانوان سطح شهر جهت سرمايه گذاري مي نمايد، موضوع در دستور کار پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسي هاي محسوس و نامحسوس و تائيد خبر واصله موضوع بلافاصله به دادستان شهرستان اعلام و دستورات لازم در خصوص جلب ليدر و همچنين توقيف مدارک و مستندات و پلمب دفتر اخذ و ماموران در معيت عوامل پليس اماکن و بازرس اتحاديه اصناف به آدرس اعلامي اعزام که در بدو ورود مشخص شد که شرکت فاقد هرگونه تابلو جهت فعاليت مي باشد و چندين نفر از بانوان در داخل دفتر حضور دارند
رئیس پلس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: طي بررسي و مشاهده دفاتر مشخص شد که شرکت فاقد هرگونه مجوز فعاليت مي باشد و تحت عنوان شرکت بازارسازي نوين اقدام به جذب بانوان نموده و توسط فردي با شيوه و شگرد شرکت هاي هرمي بدون مبادله هرگونه کالا مبادرت به آموزش و درخواست وجه از فراگيران مي نمايد.
وی ادامه داد: با عنايت به مستندات و جزوه هاي آموزشي موجود، فعاليت شرکت غير قانوني محرز و با اجرا حکم قضايي مسئول شرکت دستگير و مدارک و مستندات توقيف و جهت تکيل تحقيقات به پليس آگاهي دلالت و همچنين دفتر شرکت نيز پلمپ شد.
سرهنگ قیصری خاطر نشان کرد: متهمه در تحقيقات تکميلي با توجه به شرايط و مدارک موجود به بزه انتسابي اعتراف و پرونده قضائي تشکيل و پرونده بهمراه متهمه به دادسرا ارسال و با قرار مناسب روانه زندان شد.
------------------------------------------
عامل مزاحمت شبکه های اجتماعی در گلوگاه دستگیر شد
سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروند گلوگاهی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد
سرهنگ"سید جعفر ساداتی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و ارسال پیام های نامناسب در یکی از شبکه های اجتماعی تحت استفاده وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان گلوگاه قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به پیگیری و بررسی‌های صورت گرفته بر اساس مستندات موجود و اظهارات شاکیه، با تلاش مأموران پلیس فتا، متهم شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی، دستگیر و به بزه ارتکابی خود معترف شد.
سرهنگ ساداتی در این خصوص به کاربران هشدار داد و گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه رعایت آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند و از بیان هرگونه دعاوی و مسائل انتقام جویی در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی پرهیز نمایند. 

خبر سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار