رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌های شیراز اعلام کرد که کاهش سهمیه آرد نانوائی‌ها در این کلانشهر موجب کاهش ساعت کاری این واحدهای صنفی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ 31 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محسن حسینی در پاسخ به چرایی کاهش ساعت کار نانوایی‌ها در کلانشهر شیراز بیان کرد: تعدادی از نانوایی‌ها در شیراز به دلیل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و شناور شدن آرد و مطرح شدت موضوع کارت‌های تکراری بانکی در دستگاه‌های پوز، دچار مشکل شده‌اند.

به گفته او، سهمیه اختصاص داده شده به نانوایی‌های شیراز، از سه مرحله در ماه به دو مرحله کاهی داشته و طی یکماه گذشته تاکنون تنها دو مرتبه سهمیه آرد به نانوایی‌ها داده شده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌های شیراز ادامه داد: کاهش سهمیه آرد موجب تعطیلی یکی دو روزه برخی نانوایی‌ها شده است.

حسینی با بیان اینکه با اتمام سهمیه، نانوایی‌ها چاره‌ای جز تعطیلی زودهنگام و کاهش ساعت کاری در روز ندارند، عنوان کرد: ایرادی به نانوایی‌ها مبنی بر تکرار کارت‌های بانکی گرفته شده که ارتباطی به نانوا ندارد بلکه مقصر برخی کسب و کارها هستند که اصلا ثبت نام نکرده‌اند و در طول روز ممکن است چندین مرتبه نان بگیرند.

رئیس اتحادیه صنف نانوائی‌های شیراز نسبت به تغییر نیافتن نرخ نان هم انتقاد و خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری‌های انجام شده که امیدواریم این روند تغییر کند.

گزارش میدانی خبرنگار ایسنا حاکی از افزایش تعداد روزهای تعطیلی واحدهای خبازی در شیراز طی ماه و طولانی شدن صف خریداران در مقابل نانوائی‌ها طی هفته‌های اخیر است؛ از طرفی شماری از شهروندان با ارسال پیام یا تماس با ایسنا، خواستار پاسخگویی مسئولان پیرامون دلیل کاهش ساعت کار و حجم پخت و عرضه نان در روز، افزایش تعطیلی‌ ماهیانه واحدهای نانوایی و پائین بودن کیفیت نان طبخ شده در کلانشهر شیراز شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار