معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: فرهنگ یکی از مسائل تاثیرگذار در افزایش یا کاهش جمعیت است که نمونه بارز مبحث فرهنگ اشاعه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر و القای آن در بین خانواده ها بود که جامعه را به کاهش جمعیت و زادآوری سوق داد اما اکنون باید برای تغییر این نگاه و افزایش فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت باید اقدامات اساسی انجام شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 31 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در اختتامیه اولین رویداد استانی جوانی جمعیت اظهار کرد: فرهنگ سازی برای توجه مسئولان و خانواده ها به مقوله جوانی جمعیت یکی از مهمترین دغدغه مندی های کشور است که در این راستا مقام معظم رهبری نیز به کرات در این زمینه هشدارهای جدی به تمام مسئولان نهادها و وزارتخانه ها داده اند.

وی ادامه داد: یکی از دغدعه ها و نگرانی ها در مورد کاهش نرخ باروری و زادآوری، پیر شدن جمعیت و پیامدهای منفی آن برای آینده کشور است و با توجه به توصیه های اکید مقام معظم رهبری، این هشدارها منجر به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس و ابلاغ آن به دولت و به لحاظ ساختاری نیز ستاد ملی جمعیت با عضویت ۱۲ وزارتخانه و ارگان مختلف تشکیل شد.

معاون استاندار ایلام افزود: این قانون با ۷۲ ماده، تکالیفی را برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته است که تحقق آن در مبحث جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری و تسهیل در ازدواج جوانان تاثیرگذار خواهد بود و در این میان نخبگان، اصحاب رسانه و دستگاه ها نقش پررنگی دارند.

حسنی با انتقاد از اینکه در برخی خانواده ها به جای فرزندآوری از حیوانات خانگی نگهداری می شود، یادآور شد: باید علت های این اقدام ریشه یابی و پیامدهای منفی آن در میان خانواده ها، جامعه و آینده کشور بررسی و کالبدشکافی شود.

وی بر احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: کم کاری ها در حوزه های مختلف جوانی جمعیت و ازدواج جوانان باید جبران شود تا نسل جوان و آینده کشور بهتر از گذشته زندگی مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به موضوع اقتصادی و معیشتی در حوزه فرزندآوری و ازدواج هم اشاره و اظهار کرد: مسائل اقتصادی در قانون حمایت از جوانی جمعیت گنجانده شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار