نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری نهضت، ملت ایران را از ذلت بندگی آمریکایی ها نجات داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 31 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی استان ایلام با اشاره به برخوردهای زننده و تحقیرآمیزی که آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب با ملت ایران داشتند، اظهار کرد: تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی برای همیشه به عنوان یک لکه ننگ تاریخی بر پیشانی مقامات رژیم پهلوی خودنمایی می کند.

وی افزود: مقامات و اتباع آمریکایی بر اساس این قانون از هرگونه پیگیرد قضایی برای ارتکاب تخلف و جنایتی در محاکم قضایی ایران مصون شدند و دادگاه های ایران حق رسیدگی به جنایت های آنان را نداشتند که باعث شد حضرت امام (ره) در برابر این ظلم تاریخی بر ایرانیان قیام و علما و عموم ملت را در برابر این قانون بسیج کند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مقامات آمریکایی از ایرانیان حق توحش می گرفتند و حتی شاه ایران نیز نمی توانست در برابر آنان اعتراضی داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: انقلاب اسلامی در کنار دستاوردهایی بیشماری که در عرصه های مختلف برای ملت ایران به ارمغان آورده است، حتی اگر همین موضوع عزت ملی و خارج کردن آنان از سیطره مستکبران غرب و شرق را در نظر بگیریم ، خدمت بزرگی به ملت ایران کرده است.

وی اضافه کرد: ملت ایران با انقلاب خود در بهمن ۵۷ به این باور رسیدند که ما می توانیم و در طول ۴۵ سال گذشته نیز با اتکا به جوانان انقلابی توانسته است بسیاری از نیازهای خود را مرتفع و از وابستگی به کشورهای خارجی رهایی یابد.

امام جمعه ایلام با اشاره به شعارهای توخالی کشورهای غربی مبنی بر دموکراسی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با نظریه جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه نظام حکمرانی کشور را پایه ریزی کردند و امروز نیز بسیاری از قوانین و مقررات قضایی نیز بر اساس آراء و نظرات امام در کتاب تحریر الوسیله تدوین شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار ساده زیستی و زندگی در بطن مردم را از مهم ترین ویژگی های شخصیتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد که باعث شد بر قلب های ملت ایران نفوذ کرده و مردم نیز با درک این روحیات الهی پشت سر رهبر خود در برابر طاغوتیان ایستادند و این نهضت را به پیروزی رساندند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام راحل تنها انقلاب شیعیان و حتی مسلمانان نبود، بلکه نقش دین را در عرصه های جهانی بار دیگر زنده کرد و امروزه بسیاری از رهبران مسیحی و یهودی نیز با تاسی به سیره امام راحل (ره) در کشورهای مختلف نقش آفرینی می کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به حرکت ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط عالم، خاطرنشان کرد: حضور کشتی های جمهوری اسلامی ایران در محدوده آب های سرزمینی آمریکایی ها در این سفر طولانی نشان دهنده توان عملیاتی نیروهای مسلح کشورمان است که قدرت خود را حتی در حیات خلوت آمریکایی ها نیز نشان دادند و بار دیگر افول قدرت ایالات متحده را اثبات کرد./م

برچسب ها: امام جمعه ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار