معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از پایان جشنواره گلاب‌گیری در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 31 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» شهرام علی‌محمدی با اشاره به پایان جشنواره گلاب‌گیری در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید گفت: در مجموع بیش از ۱۸۰ هزار نفر در طول فرایند برگزاری جشنواره از آن بازدید کردند و با استقبال خوبی مواجه بود.

وی اظهار کرد: این جشنواره که از ۲۵ اردیبهشت آغاز شده بود تا ۱۰ خرداد در محوطه مجموعه فرهنگی-تاریخی مروارید ادامه داشت.

به گفته معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز این اقدام برای اولین سال با گلاب‌گیری سنتی و به صورت کاملاً زنده در محوطه کاخ مروارید برگزار شد تا علاقه‌مندان قادر به دیدن تمام مراحل کار باشند.

وی ادامه داد: غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها با محوریت خوراک از استان‌های مختلف مانند زنجان، یزد، همدان، تبریز و… در حاشیه این جشنواره به ارائه محصولات پرداختند و همچنین اجرای موسیقی محلی نواحی و آئین‌های محلی اقوام برای ایجاد نشاط اجتماعی در این جشنواره برپا بود.

علی‌محمدی افزود: این جشنواره به عنوان یک رویداد گردشگری در تقویم گردشگری استان البرز به ثبت رسید و از سال‌های آینده به صورت منسجم و هدفمند برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار