رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون ۶۰۰ هزار راس دام سبک استان علیه بیماری تب مالت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 31 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز واکسیناسیون جمعیت دام سبک استان علیه بیماری، گفت : تمامی بره‌ها و بزغاله‌های زیر یک سال استان به صورت رایگان علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به پای کار بودن ۵۳ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری تب مالت، افزود: واکسیناسیون تا پایان تیر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: بقیه دام‌های سبک استان نیازی به واکسیناسیون ندارند، چون با یکبار واکسینه کردن دام برای همیشه از بیماری مصون خواهد ماند.

همتی سپس از بیماری بروسلوز به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یاد کرد و افزود: به این بیماری در انسان تب مالت و در دام بروسلوز گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری بروسلوز در دام علائم خاصی ندارد، سقط جنین، کاهش وزن، کاهش شیر و نازایی و در مواردی نیز عقیمی دام را از جمله پیامد‌های بروز تب مالت در دام‌ها عنوان کرد.

همتی ادامه داد: بیماری تب مالت در انسان باعث تب و لرز، درد استخوان، لاغری و بی‌اشت‌هایی شده و عوارض بیماری تا پایان عمر در فرد ماندگار است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار