سرپرست گمرک کرمانشاه:
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از جایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق در ٢ ماهه نخست سال جاری در بین گمرکات کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 31 May 2023

 
علی اصغر عباس زاده درگفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طی ٢ ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ٢٣۶ هزار و ۶١٨ دلار کالای صادراتی به وزن ٢ میلیون و ٨۶٣ هزار و ۶٧٨ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۴۵٨ میلیون و ٢٩۶ هزار و ٧۴٧ دلار به وزن یک میلیون و ١٧٠ هزار و ٢٩٩ تن، بیشترین مقدار آن را از حیث وزن و ارزش به خود اختصاص داده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در ٢ ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانسته سهم ۴٣ درصدی ارزش و سهم ۴١ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ١٨٣ میلیون و ۶٩۴ هزار و ٢٢٩ دلار کالا به وزن ۴۴٩ هزار و ١٠٢ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ١١۵ میلیون و ٧۵٢ هزار و ۴٠٢ دلار کالا به وزن ٣٢٣ هزار و ۵٠٩ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ٩٩ میلیون و ٣٩٠ هزار و ۶٩۵ دلار کالا به وزن ٢٩٩ هزار و ٢٩۵ تن عنوان کرد و گفت: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۴٨ میلیون و ۴٣۴ هزار و ٩٠٢ دلار به وزن ٩۵ هزار و ٩٢٢ تن و یازده میلیون و ٢۴ هزار و ۵١٩ دلار به وزن ٧٢ هزار و ۴٧١ تن عنوان کرد.

عباس زاده تاکید کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ ح
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار