مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه بسترسازی فرهنگی برای هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی انجام شود، گفت: نقش مشاوران مدارس برای تغییر ذائقه دانش آموزان در هدایت تحصیلی مهم است.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 01 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی در نشست کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اسناد بالادستی هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی را تکلیف کرده، اظهار داشت: توسعه متوازن رشته ای تاثیر مستقیمی در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان دارد و برای این کار باید فرهنگ سازی در دستورکار قرار گیرد و با بسترسازی فرهنگی ذائقه دانش آموزان و به ویژه اولیای آنان به سمت رشته های فنی سوق داده شود.

وی استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و صدا و سیما به سمت فرهنگ سازی را یکی از عوامل مهم برای هدایت تحصیلی دانش آموزان دانست و افزود: معرفی تولیدات و محصولات هنرستان ها در قالب های مختلف برای شناساندن بازار کار به دانش آموزان و اولیا از دیگر برنامه های مرتبط با فرهنگ سازی است که برای کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان میتوان از آن بهره گیری کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: کمک سایر دستگاه های اجرایی و هم افزایی با آنان برای تاسیس هنرستان های فنی وابسته را با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان مورد تاکید قرار داد.

درویشی در ادامه، بر نقش مشاوران مدارس برای تغییر ذائقه دانش آموزان و اولیاء آنان تاکید و خواستار نقش آفرینی موثر آنان در مبحث هدایت تحصیلی شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد؛ صدور مجوز مدارس غیردولتی با اولویت مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش صورت گیرد  و ترغیب به تاسیس در این شاخه ها در دستور کار  اداره کل می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین به ساماندهی نیروی انسانی مجرب و کاردان و علاقه مند به کارهای فنی برای هنرستان ها اشاره کرد و گفت: باید مدیران این مدارس با حساسیت انتخاب شوند تا بتوانند هم در نظم دهی به این واحد‌های آموزشی نقش داشته و هم اهمیت رشته های فنی و کاردانش را برای آینده دانش آموزان تبیین کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این نشست به تشریح اقدامات انجام شده در راستای هدایت تحصیلی در سال جاری پرداخت و گفت: امسال بنا بر این است که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در دستورالعمل، به سمت رویکردی پیش رویم که منجر به توسعه متوازن بین رشته ای در سطح استان شود.

ابوذر بسطامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اهمیت بحث هدایت تحصیلی، همه‌ی مجموعه اداره کل را در موفقیت این مهم موثر دانست و خواستار همکاری تمامی قسمت های دخیل برای رسیدن به توازن بین رشته ای شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار