مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه در برنامه‌ریزی‌های خود برای جوانان به صورت فراگیر عمل کرده و یکی از مأموریت‌های خود را بسترسازی برای گفت و گوی جوانان می‌داند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 30 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مرتضی کامل‌نواب» در کارگاه آشنایی، پیاده‌سازی و گسترش برنامه توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان ویژه سمن های جوانان ۱۵ استان منتخب کشور که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است افزود: این کارگاه با هدف مشورت و تبادل افکار جوانان و دبیران سمن ها و انتقال تجربیات با هدف توانمندسازی و کارآفرینی تشکیل شده است.

وی یکی از رویکرد و ماموریت های مهم وزارت ورزش و جوانان را بسترسازی در جهت تبادل افکار جوانان و کارشناسان ذکر کرد و گفت: رویدادهای مختلفی از جمله نما و ترنج به همین منظور برنامه ریزی شده است و کرمانشاه به واسطه ظرفیت ها و توانمندی هایی که بروز داده است از استان های مرکزی و پایلوت در این طرح ها است.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت و گوی بیشتر و پرهیز از خودسانسوری در بیان تجربیات و ظرفیت های خود را در این دوره خواستار شد و گفت: هدف گذاری اصلی ما برای همکاری با یونیسف تسری و توسعه مراکز نوجوانان و جوانان در سطح کشور است به نحوی که در سال های آینده هر استان حداقل یک مرکز توانمندسازی فعال داشته باشد.

کامل‌نواب تاکید کرد: پیش بینی ما این است تا پایان سال ۲۰۲۳ حداقل شاهد افتتاح ۱۰ مرکز جدید در استان‌ها با همکاری یونیسف در سطح کشور باشیم.

وی افزود: ما در وزارت وزش و جوانان خود را متعهد به برنامه ریزی برای کل سمن ها می دانیم و در برنامه ها تلاش می کنیم به صورت فراگیر عمل نماییم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: این دوره ها در امر توسعه مهارت‌های کاریابی و حرفه‌ای و همچنین خدمات حمایتی روانی-اجتماعی و بهزیستی و مشارکت اجتماعی جوانان مفید است.

«منوچهر حاتمی» با اشاره به پایلوت بودن کرمانشاه در امر برگزاری این دوره ها اظهار کرد: سمن های این استان و بویژه سمن افرای سبز در این زمینه دارای ظرفیت های زیادی هستند و می توانند در امر توانمندسازی نوجوانان و جوانان و پیاده سازی طرح های مورد نظر موفق عمل نمایند.

کارگاه مشورتی آشنایی، پیاده سازی و گسترش توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان صبح امروز با حضور مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان، جانشین دفتر یونیسف در ایران، معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل اجتماعی استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به میزبانی کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.

این کارگاه با همکاری سازمان یونیسف، اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و جمعیت افرای سبز برگزار می شود و ویژه سازمان های مردم نهاد جوانان ۱۵ استان منتخب کشور است.

در این کارگاه مباحثی همچون چگونگی حمایت روانی-اجتماعی از نوجوانان و جوانان آسیب‌پذیر،کمک به ایجاد سلامت روان در آنها، توانمندسازی اجتماعی و حرفه‌ای نوجوانان و جوانان آسیب پذیر، کارآفرینی اجتماعی و اشتغال زایی ویژه این گروه های آسیب پذیر آموزش داده می شود.

این کارگاه از صبح دوشنبه فعالیت خود را آغاز کرده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار