مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مشترکین بخش خانگی کرمانشاه الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با همراهی مشترکین تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 30 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد مرادی، با اشاره به نزدیک شدن فصل پیک مصرف برق که معمولا از ۱۵ خرداد تا اواخر شهریور ماه رخ می‌دهد، همراهی مشترکین را برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک ضروری دانست.

وی ادامه داد: همانطور که سال گذشته با همکاری مشترکین مشکل چندانی در زمینه خاموشی نداشتیم، امیدواریم تابستان امسال را نیز بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از سیاست تشویقی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی با در نظر گرفتن پاداش‌هایی یاد کرد و گفت: بر اساس این سیاست مشترکین تا ۲۰ برابر متوسط قیمت هر کیلووات برق (حدود ۱۰۰ تومان) پاداش خواهند گرفت.

به گفته مرادی، متناسب با چهار پله مصرفی که داریم، چنانچه مشترکین میزان مصرف خود را نسبت به قبض دوره مشابه سال قبل کاهش دهند به ازاء هر کیلووات بین ۵۰۰ تا دو هزار تومان پاداش خواهند گرفت که به صورت بستانکار در قبوض برق آنها لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه این پاداش کاهش مصرف مخصوص تمام مشترکین است نه فقط گروه‌هایی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، یادآور شد: این طرح برای قبوض از اول خرداد تا پایان شهریور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح تشویقی سال گذشته تنها برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می کردند، برقرار بود، خاطرنشان کرد:  سال گذشته سقف پاداش برای مشترکین پنج برابر متوسط قیمت هرکیلووات برق بود که  امسال تا ۲۰ برابر افزایش داشته است.

مرادی معتقد است، اجرای این طرح همکاری خوب مردم را برای مدیریت مصرف به همراه خواهد داشت، زیرا در سال گذشته نیز از محل همین مشوق‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان پاداش به مشترکین خانگی کرمانشاه داده شد.

وی با عنوان اینکه سال گذشته از حدود ۶۹۰ هزار مشترک بخش خانگی استان حدود ۴۰۰ هزار مشترک از پاداش بهره‌مند شدند، تاکید کرد: حدود ۹۰ درصد مشترکین برق در کرمانشاه الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به پیک احتمالی مصرف برق امسال در کرمانشاه داشت و افزود: سال گذشته پیک مصرف برق در مرداد ماه و به میزان ۸۴۳ مگاوات رخ داد و پیش‌بینی ما این است که امسال پیک مصرف به حدود ۹۰۰ مگاوات برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار