رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ١٣٠ قلم کمبود دارویی در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کمبود‌ها به صورت مقطعی است و برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 29 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، قباد محمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیشترین دانشجوی خارجی بین دانشگاه‌های غرب کشور (وزارت بهداشت و وزارت علوم) را دارد.

وی افزود: این دانشجویان عموما از کردستان عراق و پاکستان هستند و برای جذب دانشجو از کشور‌های عرب نشین رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد که نشست مرتبط با آن فردا برگزار و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در لیست دانشگاه‌های مقصد این کشور‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دانشگاه‌های اروپایی، تبادلات علمی خوبی برقرار است.

وی در خصوص موضوع اختلاس میلیاردی داروخانه یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه، خاطرنشان کرد: ٢ نفر که در این پرونده مظنون هستند، کارمند شرکتی و قراردادی علوم پزشکی بوده و با سندسازی اقدام به این کار کردند چرا که تمام اسناد با سیستم‌های موجود تطابق دارد و به لحاظ ریالی حقی از دولت تضییع نشده است.

وی گفت: فعلا ابعاد این پرونده به طور کامل مشخص نشده، اما قطعا در آینده با طرح پرونده در مراجع قضایی، درخواست اشد مجازات را برای این ٢ نفر خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص موضوع کمبود شیر خشک در کرمانشاه عنوان کرد: دو نوع شیرخشک در بازار موجود است که نوع معمولی آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد و نوع دیگر شیرخشک‌های رژیمی برای استفاده خاصِ کودکان است.

وی تشریح کرد: شیرخشک‌های رژیمی سهمیه‌ای بوده و با نام برخی کودکان در سامانه تیک تک ثبت می‌شود، در این نوع شیرخشک کمبود‌های مقطعی وجود دارد که حل می‌شود.

محمدی از کمبود ١٣٠ قلمِ دارویی خبر داد و گفت: کمبود‌های دارویی عموما سه هفته به طول می‌انجامد و با برطرف شدن کمبود یک دارو، تامین داروی دیگری با کمبود همراه می‌شود، در همین راستا کارخانه باختر بیوشیمی راه‌اندازی مجدد شده و با ١٠ درصد ظرفیت فعال است که امیدواریم تا پایان سال با ظرفیت کامل کار کند.

وی درباره توریسم درمانی در کرمانشاه افزود: کرمانشاه یکی از شهر‌های هدف توریسم درمانی است و به طور مداوم مراجعه بیماران عراقی را داریم، اما به دلیل نبودِ پرواز مستقیم این بیماران اغلب برای بیماری سرپایی از جمله جراحی چشم مراجعه می‌کنند.

محمدی اضافه کرد: بیماران خارجی برای اعمال جراحی سنگین عمدتا به شهر‌های مشهد و تهران سفر می‌کنند، اما از جراحان ما در ایام مرخصی برای انجام عمل جراحی به سلیمانیه و اربیل دعوت به عمل می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیمارستان ٣٢ تختخوابی روانسر تا دهم تیرماه امسال خبر داد و گفت: نام این بیمارستان به مناسبت دهه کرامت به نام امام رضا (ع) مزین شد و برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر پیگیر تامین اعتبار هستیم.

این مقام مسئول درباره سرقت قالب‌های سرب دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، عنوان کرد: بررسی نشت اشعه دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) که تنها دستگاه رادیوتراپی دولتی برای استفاده مردم کرمانشاه و ایلام است، انجام شد و متوجه نشت اشعه و در نهایت موضوع سرقت سرب این دستگاه شدیم.

وی بیان کرد: افرادی که اقدام به سرقت سرب دستگاه کردند توسط حراست بیمارستان امام رضا (ع) شناسایی و دستگیر شدند و بررسی‌های لازم نشان داد که امکان استفاده از دستگاه وجود ندارد و نظر کارشناسان بر این بود که اضافه کردن ٨٠٠ قالب سرب مشکل این دستگاه را برطرف می‌کند.

محمدی ابراز کرد: درخواست ٨٠٠ قالب سرب ارسال و ۶٠٠ قالب در دو مرحله اضافه شد و قرار است یک هزار قالب دیگر اضافه و مشکل به طور کامل برطرف شود، پیش‌بینی ما از زیان این سرقت حدود ۴٠ الی ۵٠ میلیارد ریال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار