شهردار منطقه هشت کرمانشاه مطرح کرد؛
شهردار منطقه هشت شهر کرمانشاه از تخریب ۵٠ منزل تخریبی در محله آقاجان خبر داد و گفت: این محله از وجود معتادین متجاهر پاکسازی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 29 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد مهدی معنوی در نشست با اصحاب رسانه که ظهر امروز (دوشنبه) در سالن جلسات شهرداری منطقه هشت شهر کرمانشاه برگزار شد، در خصوص ساماندهی محله «آقاجان» اظهار کرد: جمعیت محله آقاجان روزانه و شبانه متغیر است.

وی افزود: جمعیت این محله روزانه حدود ٢٠ هزار نفر و شب‌ هنگام با اضافه شدن سه الی چهار هزار نفراز معتادین و زباله‌گردها به حدود ٢۴ هزار نفر می‌رسد.

شهردار منطقه هشت شهر کرمانشاه با اشاره به وجود فقر معیشتی و فرهنگی در محله آقاجان از هجوم زباله گردها و معتادین متجاهر به این محدوده خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از محرومیت‌ها در این محله چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه بررسی مناطق حاشیه از جمله محله آقاجان مورد توجه قرار گرفت و حرکت جهادی برای آسفالت کوچه و معابر آن صورت گرفت.

معنوی تشریح کرد: مرحله دوم ساماندهی آقاجان تخریب حدود ١٠٠ خانه بود که برخی از این خانه‌ها پاتوق معتادان بی‌خانمان برای سکونت و استعمال مواد مخدر بود.

وی گفت: خوشبختانه با این اقدام اکنون تردد معتادین در محله آقاجان به صفر رسیده و آسیب‌های ناشی از آن هم کاهش یافته است.

شهردار منطقه هشت شهر کرمانشاه تشریح کرد: مکان‌هایی در محله آقاجان به زباله دانی تبدیل شده و افرادِ زباله گرد انباشت زباله جمع‌آوری شده خود را پهن می‌کردند که انبوه آن بوی تعفن ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه اکنون معتادین متجاهر تنها در بخش کمربندی مستقر می‌شوند، عنوان کرد: ضایعات فروشان این محدوده بابت جمع‌آوری محل فعالیت‌شان مشکلی ندارند اما خواستار ایجاد شهرکی برای ادامه کسب و کار خود هستند که شهردار کرمانشاهی زمینی را برای این امر در نظر گرفته است.

معنوی اضافه کرد: از مجموع ١٠٠ خانه که برای تخریب در نظر گرفته شد، حدود ۵٠ خانه به طور کامل تخریب شده و مابقی در حال خاکبرداری است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تخریب این خانه‌ها با وجود بافت فرسوده این محل آسیب جدی به خانه‌های مجاور وارد نشد و مصوب شده تا حدود ۶٠٠ میلیون وام به مالکین تعلق گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار