عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حفظ و نگهداری آثار باستانی استان فارس، افزود: مرمت و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه‌های تاریخی فارس ضروری است در حال حاضر نه تنها شاهد حفظ و نگهداری آن در سطح جهانی نیستیم بلکه در سطح ملی هم مورد بی مهری واقع شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 29 May 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جلال رشیدی کوچی در مورد تخریب آثار باستانی فارس به ویژه مرمت آرامگاه سعدی، گفت: استان فارس به لحاظ آثار باستانی جزء شهرهای تاریخی در ایران محسوب می‌شود؛ وجود آثار تاریخی همچون تخت جمشید و پاساگارد، نقش رستم، فیروز آباد، حافظیه و کازرون و ... این استان را در صدر سایر استان‌های باستانی قرار داده است و لذا مدیریت آثار تاریخی و باستانی استان فارس در حوزه حفاظت از بناهای تاریخی، باستانی و پذیرش توریست باید در سطح جهانی باشد.
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حفظ و نگهداری آثار باستانی استان فارس، افزود: مرمت و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه‌های تاریخی فارس ضروری است در حال حاضر نه تنها شاهد حفظ و نگهداری آن در سطح جهانی نیستیم بلکه در سطح ملی هم مورد بی مهری واقع شده است؛ این مسئله در سفری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به مرودشت داشتند مطرح شد و شرایط مرمت و حفاظت آثار باستانی به صورت خاص به سمع و نظر ضرغامی و معاونان وزراتخانه مربوطه رسید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویرانی بخشی از سازه‌های قدیمی و تاریخی موجب نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شده است، تاکید کرد: نمی توان نقش اعتبارات بودجه‌ای در حفظ و نگهداری آثار باستانی نادیده گرفت و اما مهمتر از بودجه کارآمدی مدیران و مدیریت درست است که می‌تواند حافظ این آثار باستانی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار