معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد مطرح کرد؛
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ۵۶ موسسه قرآنی و ۱۱۶ قرآنی خانه قرآنی در استان یزد برنامه‌های مختلفی برای ایام فراغت نوجوانان و جوانان یزدی در نظر گرفتند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 29 May 2023
برنامه‌ریزی بیش از ۱۷۰ مرکز قرآنی برای اوقات فراغت نوجوانان یزدی
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام خلیل سلطانی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یزدی گفت: ۵۶ موسسه قرآنی و ۱۱۶ قرآنی خانه قرآنی شهری و روستایی در استان یزد فعالیت دارند که این مراکز برنامه‌های مختلفی برای این ایام دارند.
 
وی ادامه داد: آموزش روخوانی، روانخوانی، قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن و برنامه‌ریزی برای ختم‌های روزانه قرآن به صورت حضوری و مجازی در این مراکز و برگزاری جلسه تفسیر قرآن حداقل در یک تا دو مرکز قرآنی در هر شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن که در مساجد و اماکن مذهبی در سراسر استان و‌ در نهایت برگزاری اردوهای زیارتی، تفریحی آموزشی ویژه قرآن آموزان توسط مراکز قرآنی از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت تابستان است.
 
 سلطانی عنوان کرد: امامان محله و پایگاه‌های اجتماعی در محلات نیز با محوریت مساجد برنامه‌هایی را در سه محور آموزشی و مهارت اندوزی، ورزشی و تفریحی و تربیتی و اردویی با هماهنگی نهادهای محلی به ویژه بسیج در محلات و مساجد برگزار می‌کنند.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ایران آینده در استان یزد گفت: این جشنواره کشوری ویژه نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۲ تا ۲۰ سال در دو مرحله و در مساجد برگزار می‌شود که هدف آن ایجاد ظرفیت کنشگری و روایتگری در جامعه هدف است.
 
سلطانی گفت: اولین مرحله این جشنواره با عنوان جایگاه نقش ولایت در ساخت و پیشرفت ملت و وحدت کشور و امت اسلامی از ۲۵ خرداد تا ۲۵ تیر در دهه ولایت برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: دومین مرحله جشنواره ایران آینده نیز با عنوان جایگاه و نقش مردم در قیام لی‌الله و برپایی حق و رسیدن به پیشرفت از طریق ایجاد همدلی، هم افزایی و اتحاد حول محور ولایت از ۲۵ تیر تا ۲۵ مرداد در ایام محرم و اربعین برگزار می‌شود که به صورت اردویی در پیاده روی اربعین محقق می‌شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: با فراخوانی که برای جشنواره فرهنگی ایران آینده داده می‌شود آثار مختلف نوجوانان و جوانان از جمله سرود، تئاتر، روزنامه دیواری، شعرژ متن ادبی و ... به این جشنواره ارسال می‌شود و نهایتا جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و هدایای نقدی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار