مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:
فلاحتی در نشست هم اندیشی با رئیس کل دادگستری و قضات استان گفت: تعامل بین دستگاه قضایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت حل مشکلات مردم ضروری است
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 29 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست هم اندیشی رئیس و قضات دادگستری استان با مدیرکل و مدیریت های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.
در این نشست مسائل و مشکلات بخش های روابط کار، تعاون و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط مدیریت ها مطرح و برای رفع آنها تبادل نظر شد.
محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این نشست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت مردم معرفی کرد و افزود: وظایف و ماموریت هایی که این وزارتخانه دنبال می کند، باعث ایجاد ارتباط با بخش قابل توجهی از جمعیت کشور شده، به طوری که به درستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت مردم نامیده اند.
وی در خصوص مدیریت های زیرمجموعه این اداره کل خاطرنشان کرد: برخی از وظایف و ماموریت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جنبه قضایی دارد و برای رسیدگی به پرونده هایی در همین رابطه به تعامل مناسب و بیشتر با دادگستری استان نیاز است. برای حل مشکلات مردم و جامعه هدف، بهبود تعامل میان این دو دستگاه، بیش از پیش ضرورت دارد.
فلاحتی یکی از راهکارهای رسیدگی سریع تر و دقیق تر به پرونده های ارسالی از این اداره کل را آموزش دانست و تصریح کرد: آشنایی با قوانین و مقررات حوزه های مختلف این اداره کل برای صدور حکم از سوی قضات و همچنین آشنایی بازرسین این اداره کل با قوانین مدنی از جمله مواردی است که بحث آموزش را با اهمیت جلوه می دهد.
وی خواستار تشکیل کمیته ای با حضور برخی قضات دادگستری و نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت مذاکره و تذکر به کارفرمایان متخلف در بحث ایمنی و حفاظت فنی شرکت ها شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بررسی و اعلام رای درخصوص برخی از پرونده های شرکت تعاونی ها زمان بر است افزود: از دستگاه محترم قضایی استان درخواست داریم تا زمان رسیدگی به پرونده، حکم تعلیق شرکت تعاونی متخلف صادر شود تا متخلفین قادر به ادامه تخلف خود نباشند.
فلاحتی همچنین خواستار اختصاص شعبه های خاص برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شد که با موافقت رئیس کل دادگستری روبرو شد.
در این نشست مقرر شد واحد آموزش دادگستری استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری دوره های آموزشی ویژه قضات و بازرسین کار را انجام دهند.
از جمله مصوبات این نشست تسریع در پاسخگویی به مکاتبات از سوی پزشکی قانونی تا پرونده های مربوط به حوادث ناشی از کار در اسرع وقت توسط بازرسین این اداره کل پاسخ داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار