مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: مشترکینی که میزان مصرف آنها کمتر از ۱۵۰ کیلو وات ساعت در یک دوره باشد به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی ۲۰ هزار ریال و مشترکینی که مصرف آنها در دوره از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی ۱۵ هزار ریال پاداش دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 29 May 2023

مشترکان برق به ازای هر کیلو وات‌ ساعت کاهش مصرف چقدر پاداش می‌گیرند؟

به گزارش «تابناک البرز» حامد حمزه زاده با اشاره به فرا رسیدن روزهای گرم سال و روشن شدن تجهیزات خنک کننده و سرمایشی، اظهار کرد: با روشن شدن وسایل سرمایشی شاهد افزایش قابل توجه میزان مصرف برق هستیم که این امر ناترازی بین تولید و مصرف را در پی دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است علی رغم تلاش‌های شبانه روزی بخش‌های مختلف وزارت نیرو و شرکت توانیر برای افزایش تولید و بهینه سازی تجهیزات شبکه انتقال و توزیع، تامین برق پایدار و مستمر بدون همراهی و همکاری مشترکین به ویژه مشترکین خانگی امکان پذیر نیست و صرفه جویی و مدیریت مصرف باعث می‌شود تابستان امسال را بدون نگرانی پشت سر بگذاریم.

حمزه زاده اضافه کرد: صرفه جویی یک مسئولیت اجتماعی است که با رعایت آن هم رفاه خود هم حقوق سایر شهروندان و هم آینده جامعه تامین خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق البرز با اشاره به پیش بینی مشوق برای مشترکین خوش مصرف توضیح داد: امسال مشوق‌های جذاب‌تری نسبت به سال قبل پیش بینی شده و از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

این مسئول اضافه کرد: در این طرح همه مشترکین خانگی اعم از پرمصرف و کم مصرف که مصارف برق خود را نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش بدهند به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف برق پاداش دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پاداش در بالاترین سطح صرفه جویی ۲۰ برابر نرخ فروش برق یعنی ۲۰ هزار ریال برای هر کیلووات ساعت است.

حمزه زاده ابراز کرد: مشترکینی که میزان مصرف آنها کمتر از ۱۵۰ کیلو وات ساعت در یک دوره باشد به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی ۲۰ هزار ریال و مشترکینی که مصرف آنها در دوره از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی ۱۵ هزار ریال پاداش دریافت خواهند کرد و به صورت پلکانی با افزایش میزان مصرف، نرخ پاداش به ازای  هر کیلو وات ساعت نیز کمتر می‌شود.

مسئول روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: برای مثال مشترکینی که با صرفه جویی میزان مصرف خود را از ۳۰۰ به ۲۰۰ کیلو وات ساعت کاهش دهند معادل ۱۵۰ هزار تومان پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به اینکه نحوه پرداخت این پاداش‌ها چگونه است، گفت: این پاداش‌ها در صورتحساب‌های دوره‌های بعد مشترکین محاسبه و بستانکار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته از مجموع بیش از یک میلیون و ۱۸۱ هزار مشترک بخش خانگی در استان البرز بیش از ۶۳۲ هزار مشترک معادل حدود ۵۴ درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده‌اند و مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین این بخش پرداخت شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تابستان امسال قطعی برنامه ریزی شده برق داریم، افزود:  فعلا تصمیمی برای قطعی برنامه ریزی شده برق مشترکین خانگی گرفته نشده و امیدواریم با همکاری مردم منازل هم استانی‌ها در روزهای گرم پیش رو خنک و روشن بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار