بانه، قمصر کردستان
مزرعه گل‌ محمدی سیاحومه بانه، میزبان گردشگرانی از سراسر کشور بود
کد خبر: ۱۱۰۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 29 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در کردستان، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه گفت: مزرعه گل ‌محمدی سیاحومه این شهرستان، میزبان گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور بود.

محمد حسینی روز دوشنبه ٨ خردادماه ١٤٠٢ در این‌باره گفت: روستای گردشگری سیاحومه بانه هم‌زمان با فصل بهار و زمان رویش گل‌های محمدی و مراسم گلاب‌گیری، روز یک‌شنبه برای دومین‌بار میزبان جشنواره‌ فرهنگی گل و گلاب بود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه، محل برگزاری جشنواره گلاب‌گیری را مزرعه گل محمدی صالح‌زاده به وسعت ٣٣ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: مهمانان و گردشگران در کنار بازدید از مراحل گلاب‌گیری، گردش در مزرعه و چیدن گل محمدی را نیز تجربه کردند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه گردشگری کشاورزی و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل ‌و گلاب‌گیری در این شهرستان بیان کرد و گفت: روستای سیاحومه از توابع بخش نمشیر بانه با پرورش گل‌محمدی و گلاب‌گیری توانسته است به یکی از پتانسیل‌های ارزشمند این شهرستان برای جذب گردشگر تبدیل شود.

حسینی یادآور شد: این رویداد فرهنگی با همکاری فرمانداری بانه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، بخشداری نمشیر و گلاب و عرقیجات رشید بانه در روستای سیاحومه برگزار شد.

تولید کننده گل محمدی روستای سیاحومه بیش از ١٠ سال است کشت گل محمدی را در ٣٣ هزار مترمربع زمین آغاز کرده و سالانه به طور متوسط بیش از ٨ تن گل محمدی برداشت می‌کند؛ این کشاورز در کنار مزرعه خود یک کارگاه گلاب‌گیری نیز راه‌اندازی کرده است و علاوه بر گلاب گیری مزرعه خود گل‌های دیگر مزارع شهرستان را جمع‌آوری و در این کارگاه تبدیل به گلاب ناب رشید می‌کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار