۱۵ کتابدار جدیدالاستخدام پس از طی مراحل گزینش، مصاحبه و شرکت در کلاس توجیهی آموزشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی به صورت رسمی کار خود را در کتابخانه‌های استان آغاز کردند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 29 May 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، جلسه توجیهی آموزشی ۱۵ کتابدار جدیدالاستخدام کتابخانه های عمومی استان،  با حضور محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و معاونان، رؤسا وکارشناسان این اداره کل در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.
 
محمدمحسن رفیعی در این نشست ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به کتابداران جدید، بیان داشت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به فرهنگ سراها و پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه تبدیل شده‌اند و دیگر وظیفه یک کتابدار صرفا امانت کتاب به مراجعه کنندگان به کتابخانه نیست و کتابداران می توانند در کتابخانه‌های خود نقش بسزایی در اعتلای کیفیت برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.
 
رفیعی همچنین با تشریح خط مشی نهاد کتابخانه های عمومی، خطاب به همکاران جدید خود گفت: انتظار داریم کتابداران جدید با ابتکار در حوزه های فرهنگی و هنری و برگزاری دوره های مهارت آموزی و کسب و کار برای اعضای کتابخانه در جذب و پرورش استعداد آنان موثر باشند.
 
وی افزود: کتابداران نباید تنها خود را به چهارچوب کتابخانه‌ها محدود کنند، بلکه باید با حضور در جامعه و شناسایی مردم، در جذب افراد علاقه‌مند به کتابخانه‌ها کوشا باشند.
 
حامد عطارها، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها نیز در این جلسه ضمن تشریح دستورالعمل‌ها و بخشنامه های اداری، رعایت نظم و انضباط اداری، تکریم مراجعین، داشتن تعهد سازمانی و روحیه کارجمعی را از لازمه های کار در کتابخانه برشمرد و اظهار داشت: رعایت بخشنامه ها و دستور العملها به کتابداران کمک می‌کند که به شیوه‌ای کنترل شده و مسئولانه رفتار کنند و انتظار است کتابداران در اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مشخص شده توسط نهاد اهتمام ویژه داشته باشند.
 
در ادامه معاون اداری مالی اداره کل، رئیس امور اداری، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی، مسئول امور کتابخانه‌ها، کارشناس توسعه کتابخانه‌ها،کارشناس امور فرهنگی و مسئول حراست با ارائه گزارش مختصری از حوزه خود به توضیح و تشریح مسائلی ازجمله نحوه کار با سامانه سامان و چگونگی گزارش گیری از آن ، روش‌ آماده سازی منابع، دستورالعمل امانت، عضویت و فهرست نویسی، نحوه برگزاری کلاسهای آموزشی در کتابخانه ها، تشریح فعالیت های بخش کودک، نحوه کار و استفاده از سامانه دیدگاه، سامانه رفاهی، اتوماسیون اداری، مسائل مربوط به وام ها و صندوق های مالی، مسائل مربوط به عفاف و حجاب و دستورالعملهای مربوط به نحوه تردد و پوشش در کتابخانه ها و همچنین توضیحاتی در خصوص جشواره رضوی و نشان هدهد سفید پرداختند.
 
گفتنی است جلسه پرسش و پاسخ کتابداران جدید با مدیرکل و رؤسا و کارشناسان این اداره کل پایان بخش این نشست چهار ساعته بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار