از ۵۳ مخاطره طبیعی با احتمال وقوع شناسایی شده در کشور، ۴۲ مخاطره در استان اصفهان مورد توجه است.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 28 May 2023

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در حاشیه نشست مدیریت بحران با محوریت برنامه ریزی و مدیریت کنترل حریق‌های احتمالی استان اصفهان گفت: کم آبی، خشکسالی، فرونشست زمین، سیل، آلودگی هوا و منابع آبی، بیابان زایی و حوادث جاده ایی از جمله مخاطره‌های قابل توجه در استان اصفهان است.

منصور شیشه فروش افزود: این مخاطره‌ها در حال بررسی و تدوین در طرح کاهش خطر و پاسخ به بحران در استان اصفهان با همکاری و مشارکت مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی است.

وی اضافه کرد: در این طرح مخاطره‌های طبیعی و انسان ساخت قابل وقوع در پهنه این استان بازنگری و برای پیشگیری و کنترل آن‌ها برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین می‌شود.

شیشه فروش ادامه داد: طرح کاهش خطر و پاسخ به بحران در استان اصفهان پس از تصویب در استان اصفهان برای اجرا تأمین اعتبار به کشور ارسال می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: طرح خطر پذیری این استان با هدف شناسایی ضریب آسیب پذیری مناطق درخصوص مخاطره‌های طبیعی، ۱۰ سال است که درحال اجراست.

شیشه فروش همچنین با اشاره به اینکه استان اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران و معین برای هشت استان اطراف است گفت: نیاز به تأمین اعتبار برای نوسازی ناوگان امداد و نجات و افزایش نیرو در این خصوص هستیم.

وی افزود: پارسال، افزون بر ۳۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات با بیش از ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات برای کمک رسانی به حوادث مختلف کشور مثل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، تخلیه آب و بازگشایی مسیر در یزد، کرمان و همدان، برف روبی لرستان و چهار محال و بختیاری اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار