مادر کردستانی در سرزمین سامورایی ها
فیلم "مادر" به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان و نویسندگی و کارگردانی "آرمین پورمحمد" به سی و چهارمین دوسالانه فیلم و عکس "نیکون" ژاپن راه پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 28 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، با اعلام راه یافتگان بخش مسابقه فیلم کوتاه سی وچهارمین جشنواره بین المللی دوسالانه فیلم و عکس نیکون در کشور ژاپن که با موضوع "گام های بعدی" برگزار می‌شود، فیلم کوتاه"مادر" به کارگردانی "آرمین پورمحمد" براساس انتخاب هیات داوران جشنواره که متشکل از هنرمندان و اساتیدی از چند کشور دنیا بود به بخش نهایی و رقابتی این جشنواره راه پیدا کرد.
این فیلم کوتاه داستانی که روایتگر "تلاش فرزندی است تا نابینا شدن خود بر اثر جنگ را از مادر پیرش پنهان کند"پیش از این در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای نیز حضور داشته است، موفق شد به جمع ۲۶ اثر راه یافته بخش نهایی جشنواره نیکون ژاپن راه پیدا کند.
در این فیلم"اشکان ساعدپناه"‌به‌ عنوان دستیار یک کارگردان و برنامه ریز، "وحیداحمدی" دستیار ۲ کارگردان، "امیرعلی ویسی" به عنوان مدیر تصویربرداری با همراهی"سیروان خضری، سیوان خضری، پارسا کرم ویسه، پیمان حسینی" در گروه فیلمبرداری، "پژمان راژ" به عنوان صدابردار و"متین شیخ نصراللهی" به عنوان دستیار صدا حضور دارند.
آرمین پورمحمد متولد ۱۳۷۲ کارشناس سینما است و پیش از این با ۲ فیلم کوتاه "کرگدن" و " گمشده" به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان در جشنواره‌های متعدد از جمله فیلم کوتاه تهران، فیلم مستقل خانه سینما، نهال، امید، فیلم دانشجویی سیمرغ و جشنواره فیلم کردی سلیمانیه، حضور داشته و موفقیت هایی را از جمله کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره سلیمانیه با فیلم کرگدن را به خود اختصاص داده است.
جشنواره نیکون ژاپن در ۲مرحله داوری و آثار برتر پس از اکران های عمومی و آنلاین در شهریور ماه ۱۴۰۲ معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار