کردستان پیشرو در خدمات گازرسانی
در جلسه کار گروه استانی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی ؛شرکت گاز استان کردستان در سال جاری 100 واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را گازدار می کند
کد خبر: ۱۱۰۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 28 May 2023

شرکت گاز استان کردستان در سال جاری 100 واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را گازدار می کند

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان بیست و ششمین جلسه کار گروه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد استان کردستان در روز چهارشنبه مورخ سوم خردادماه با حضور مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان و اعضای کارگروه در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

احمد فعله گری مدیر عامل به اهمیت گسترش و توسعه صنعت گاز اشاره کرد و آن را موجب ارتقای صنایع دیگر دانست و اظهار داشت: توسعه بخش صنعت محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می‌شود و این بخش علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بیش از سایر بخش‌های اقتصاد منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد. ارزش‌افزوده، اشتغالزایی، تحریک نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان عوامل کلیدی رشد اقتصادی بلندمدت و پایدار هستند.

وی افزود: با در نظر گرفتن جایگاه و نقش راهبردی منابع عظیم گاز در سیاست‌های کلان اقتصادی، این صنعت قادر خواهد بود در صف ارکان اصلی و اساسی توسعه و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد و این نقش در استان کردستان نیز موجب تامین پایدار انرژی برای صنایع شده است.

فعله گری به تعداد صنایع گازدار شده در قالب مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اریبهشت ماه اشاره کرد و گفت : تاکنون 1184 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه در مصرف 47 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود .
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در سال 1402 برنامه ریزی برای گازرسانی به 100 واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته که برای تمامی پروژه ها گازرسانی به واحدهای صنعتی پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی طی شده است.

این مقام مسئول یادآور شد : در حال حاضر با گازرسانی به 1184 واحد تولیدی و صنعتی 94 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع انجام گرفته که در سال 1402 با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به 96 درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام گرفته و تشریح اهداف سال جاری ، چالش و موانع اصلی گازرسانی به صنایع را معارض ذکر کرد و از اعضای کارگروه درخواست کرد در حل این مشکل شرکت گاز استان کردستان را یاری نمایند.

وی ادامه داد : برای سال جاری برنامه ریزی منظمی صورت گرفته که تمامی صنایعی که دارای مصرف بالایی هستند تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل که با تحقق این اهداف قسمت عظیم حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت های مایع محقق و استان کردستان در این زمینه پیشرو خواهد بود.

در ادامه این جلسه علی امانی دفتر فنی استانداری و محمد بیانی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه شرکت گاز استان کردستان که با تلاش و همت این عزیزان جای جای این استان برای تامین انرژی مستمر و مداوم مهیا بوده و کمک شایانی به رونق تولیدو اشتغال نموده است و زمینه استفاده صنایع جدید الاحدث از منبع انرژی فراهم می باشد.

در ادامه جلسه اعضای کارگروه در مورد واحدهای تولیدی و صنعتی که امکانات گازرسانی شامل شبکه گازرسانی و ایستگاه آن ها نصب شده و شرایط استفاده و تحویل گازطبیعی مهیاست ولی ابنیه و تاسیسات داخلی تکمیل نیست تصمیم گیری کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار