کد خبر: ۱۱۰۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 28 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 07/03/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

معافیت مشمولان دارای 3 فرزند و بیشتر از خدمت وظیفه عمومی 

سرهنگ کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از معافیت و تسهیلات ویژه برای مشمولان و سربازان وظیفه دارای 3 فرزند و بیشتر، با موافقت مقام معظم رهبري و فرمانده معظم کل قوا خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: برابرموافقت مقام معظم رهبري و فرمانده معظم کل قواکليه مشمولان وظيفه غايب و غير غايب و کارکنان وظيفه حين خدمت که داراي4 فرزند و بالاتر هستند و همچنين مشمولان وظيفه غايب و غير غايب و کارکنان وظيفه،  با حداقل 40 سال سن تمام که داراي 3 فرزند هستند از انجام خدمت دوره ضرورت سربازي معاف مي‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: صدور کارت معافيت براي مشمولان غايب و غير غايب واجد شرايط اين مصوبه، پس از طي آموزش‌هاي مقدماتي و تکميلي بسيج امکان پذير خواهد بود.

سرهنگ کریم پور خاطرنشان کرد: با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالي) مدت کسر خدمت کارکنان وظيفه در حين خدمت که قبلاً به ازاي هر فرزند 3 ماه بوده است به ترتيب براي فرزند اول 3 ماه، برای فرزند دوم4  ماه و براي فرزند سوم به 5 ماه افزايش يافته است.

وی همچنین اظهار داشت: مشمولان وظيفه براي بهره مندي از اين تسهيلات مي توانند به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي( پليس + 10) وکارکنان وظيفه حين خدمت به کارگزيني يگان خدمتي خود مراجعه کنند و در صورت نياز به اطلاعات بيشتر از طريق پيام رسان هاي سروش،ايتا و روبيکا به نشاني khabaresarbazi @ ازآخرين اخبار مربوطه مطلع شوند .

------------------------

ثبت 28 فقره سرقت در پرونده سارق آملی 

سردار میرزایی فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيری سارق حرفه اي منزل در حین سرقت با 28 فقره سرقت در شهرستان آمل خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار" مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت اماکن منزل در شهرستان آمل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان آمل با انجام اقدامات پلیسی و گشت های هدفمند موفق شدند یک سارق را در حین سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 28 فقره سرقت نیز اعتراف داشته است.

سردار میرزایی در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی افراد مشکوک ، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام نمایند.

-------------------------

طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه در مازندران 

سرهنگ محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تنوع کشفیات حوزه قاچاق در اجرای طرح مبارزه با کالاهای ممنوعه در سطح استان مازندران خبر داد 

سرهنگ "محمد محمد پور" درگفت وگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطین اين پليس در سراسر استان مازندران در زمان اجرای طرح ابلاغی با استفاده از ظرفیت های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسي صحت وسقم موضوع را در دستورکارخود قرارداده اند.

وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت ، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: در بازرسي های به عمل آمده ، ماموران انتظامی به همراه رابطین این پلیس در سطح استان، 5 هزار نخ سیگار، 61 دستگاه لوازم خانگی، 128قلم لوازم آرایشی و بهداشتی ، 1316قلم دارو، 694 دستگاه لوازم صوتی و تصویری، 4دستگاه موتورسنگین، 4دستگاه ماینر، 5قبضه سلاح شکاری، آرد 1120کیلوگرم، 18تن چوب آلات جنگلی، کود شیمیایی 1250کیلوگرم، گیاه زینتی چلم10هزار و 500 شاخه داشتند.

سرهنگ محمد پور تصریح کرد: در اين رابطه 37 نفر دستگير و 6 دستگاه خودرو توقیف شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و اموال مکشوفه به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي و نمایندگان سازمان های مربوطه تحويل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در خاتمه بیان داشت: مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده و ازشهروندان خواست هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمایند.

----------------------------

کراس450 سی سی قاچاق در چالوس 

سرهنگ خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف یک دستگاه موتور سنگین مدل کراس 450 سی سی فاقد مدارک به ارزش 3 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز واولویت کالای ممنوعه ماموران پلیس آگاهی ورابط امنیت اقتصادی شهرستان اجرای این طرح را در دستور کار قرار دادند.

وی، افزود: ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی یک دستگاه موتور سنگین مدل کراس 450 سی سی را شناسایی و موتور سنگین قاچاق فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه موتور سیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد وفاقد مدارک بوده است، گفت: موتورهای توقیفی به همراه راکب آنها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ خسروی ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند

----------------------------

كشف 10 هزار شاخه چلم قاچاق در سوادکوه 

سرهنگ اکبری فرمانده انتظامي سوادکوه از كشف 10هزار شاخه چلم قاچاق از يك دستگاه خودرو نيسان در اين شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران منابع طبیعی شهرستان سوادکوه حين كنترل خودوهاي عبوري در سطح شهرستان به يك دستگاه خودرو نيسان حامل چلم مشكوك و آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه افزود: ماموران در بازرسي از خودروي مورد نظر تعداد 10 هزار شاخه چلم قاچاق  را كشف كردند.

وي با اشاره به تحويل محموله كشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان بيان داشت: متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح شد.

سرهنگ اکبری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان و برداشت فراورده های جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند .

-----------------------------

کشف 5 کیلو مواد مخدر در شهرستان نکا 

سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 5 کیلو موادمخدر و دستگیری 3 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت، انتقال و قاچاق مواد مخدر توسط سوداگران مرگ از یکی از استان های جنوبی، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق و رصد تردد قاچاقچیان، با دستور قضایی،3 سوداگر مرگ را در عملیات ضربتی غافلگیرکننده، دستگیر و یک دستگاه خودرو سواری متعلق متهمان در همین ارتباط نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی متهمان موفق به کشف 5 کیلو موادمخدر از نوع تریاک شدند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی در اختیار دستکاه قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ عزیزی در پايان از خانواده ها خواست مراقبت فرزندان خود باشند تا در دام مواد مخدر گرفتار نشوند و پلیس شهرستان با همکاری مردم به مبارزه بی امان با سوداگران مرک ادامه خواهد داد.

-----------------------

پایان فعالیت های تبلیغاتی نامتعارف آرایشگاه زنانه در شبکه مجازی گلوگاه 

سرهنگ کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه گفت: در طرح نظارتی بر اماکن عمومی شهرستان یک واحد آرایشگاه زنانه که اقدام به تبلیغات نامتعارف کاری واقدام به انتشار تصاویر کشف حجاب مشتریان می کرد شناسایی و پلمب شد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در این باره گفت: در تداوم طرح هاي نظارت بر واحدهاي صنفي، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان از تبليغات و انتشار تصاوير مشتريان يك واحد آرايشگاه زنانه در شبكه هاي اجتماعي مطلع شدند.

وی افزود: با شناسايي و بازديد از اين واحد صنفي و با توجه به اسناد و مستندات به دست آمده از فعاليت هاي مغاير با مقررات صنفي، اين آرايشگاه زنانه با دستور قضائی پلمب و متصدي مربوطه نيز براي برخورد قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه بيان داشت: همچنين در طرح نظارت بر واحد هاي صنفي در شهرستان محلات ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين شهرستان تعداد 7 واحد متخلف دیگر را پلمب كردند. 

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
سرهنگ کلوانی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی 110 به اطلاع پلیس برسانند.

-------------------------

کشف 5 هزار و 500 نخ سیگار قاچاق در نور 

سرهنگ قلی پور فرمانده انتظامي نور از کشف 5 هزار و 500 نخ سیگارخارجي قاچاق در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبرقلی پور" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی مبنی بر نگهداری و فروش سیگار قاچاق در دو واحد صنفی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پليس امنيت اقتصادي با همراهي نماينده اداره صمت شهرستان نور به محل اعزام و در بازرسی از این مغازه ها تعداد 5 هزار و500 نخ انواع سیگار خارجي قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور در پايان خاطرنشان كرد: در اين راستا متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذیصلاح شد.

------------------------

سارقان ساختمانهای نیمه کاره در دام پلیس تنکابن 

سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق ساختمانهای نیمه کاره با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمانهای نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 16 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

----------------------

دستگیری سارقان خانه باغ در بهشهر 

سرهنگ عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری 4 سارق خانه باغ با 9 فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ ها در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 4سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند .

وی، همچنین اظهار داشت: متهان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت ازخانه باغ ها در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی بهشهر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار