مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در نیمه دوم سال گذشته حدود یک میلیون قطعه بچه ماهی در مزرعه پرورش ماهی بدره رها سازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 28 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فتح الله سلیمانی اظهار داشت: سد سیمره با ظرفیت بیش از ۳ میلیارد متر مکعب،از پتانسیل های مهم استان در توسعه آبزی پروری بوده که در حال حاضرعلاوه بر فعالیت صیادی ازطریق صیادان بومی منطقه و صید گونه های بومی با نظارت ادارت مرتبط، پرورش ماهی در قفس نیز از جمله فعالیت های اقتصادی و اشتغال آور در سدسیمره می باشد.

وی افزود: هم اکنون ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس به ظرفیت اسمی ۲۰۰۰تن مشغول فعالیت بوده که در نیمه دوم سال گذشته حدودا یک میلیون قطعه بچه ماهی در این قفس ها رها سازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: از اواسط اردیبهشت سال جاری، کار برداشت ماهی قزل آلا شروع و روانه بازارهای داخلی و بعضا صادرات به کشور همسایه شده است که پیش بینی می شود در پایان خرداد به عنوان پایان فصل برداشت، بیش از ۱۲۰۰تن ماهی با ارزش اقتصادی ۱۵۵میلیارد تومان صورت گیرد.

سلیمانی بیان داشت: توسعه این فعالیت و اجرای صنایع وابسته و تبدیلی از جمله سیاست های مدیریت شیلات با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان در سال جاری می باشد.

وی اظهار کرد: با عنایت به نقش مهم این تولیدکنندگان در تامین غذای سالم و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، برطرف نمودن مشکلات این بهره برداران از جمله بهسازی مسیرهای دسترسی به مزارع و مشکلات مربوط به فروش ماهی و پرداخت تسهیلات بایستی با همکاری و همراهی تمامی دستگاه های متولی در دستور کار قرار گیرد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار