مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه؛ مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت را تکمیل ساخت، سد کبوترلانه کنگاور، سد قشلاق صحنه و شبکه پایین دست یا پایاب سد شرف شاه سنقر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 28 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمود رضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : سد کبوترلانه کنگاور ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سد قشلاق که ما بین شهرستان صحنه و سنقر قرار دارد تقریبا با بیش از۹۰ درصد پیشرفته فیزیکی تقریبا تمام شده است و فقط کار‌ها الکترونیکی و مکانیکی آن مانده است.

وی مشکل اصلی و عمده سد قشلاق را تملک اراضی اطراف آن دانست که هنوز کامل انجام نشده است.

شهلایی گفت: شبکه سد شرفشاه بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط شبکه پایین دست کار‌های انتقال آن مانده است که تکمیل شود که با این کار سه هزار و ۵۵ هکتار اراضی کشاورزی پایین دست تحت پوشش آبی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: اکنون از ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان، ۶۶ درصد آن یعنی بیش از ۸۹۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده و ۴۵۷ میلیون مترمکعب آن‌ها خالی است.

شهلایی از دیگر برنامه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای را تکمیل پروژه‌های طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: ۱۵ خردادماه سال ۱۴۰۱ پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان با ۷۳ کیلومتر طول خط انتقال آب به اتمام رسید؛ اما دیگر پروژه‌های آن مانند تصفیه خانه غدیر، ایجاد مخازن، اتصال خطوط انتقال آب بین مخازن و ایستگاه پمپاژ هنور مانده تا کل طرح تکمیل و به بهره برداری برسد و برای این کار طبق برآورد‌های امسال به بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در لایحه بودجه سال جاری؛ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های طرح آبرسانی کلانشهر کرمانشاه اختصاص یافته که امیدواریم همین مبلغ هم ابلاغ شود.

شهلایی از اتمام پروژه تصفیه خانه غدیر این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با تکمیل این پروژه مطمئنا تنش آبی امسال شهر کرمانشاه به مراتب کمتر از سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه دیگر پروژه‌های این طرح مانند ساخت مخازن، احداث ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال آب بین مخازن با هم افزایی شرکت آب و فاضلاب استان در حال انجام است افزود: طرح ساخت ایستگاه پمپاژ شهر کرمانشاه در مرحله مطالعاتی است و ساخت یکی از مخازن نیز شروع شده و تصفیه خانه نیز در مرحله پایانی یعنی کار‌های مکانیکی و الکترونیکی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تاکید کرد: اگر بودجه و اعتبارات به موقع به پروژه‌های طرح آبرسانی شهر کرمانشاه تزریق شود این پروژه‌ها در مدت کوتاهی به بهره برداری می‌رسند، اما همیشه بودجه‌ای که در لایحه در نظر گرفته می‌شود با اعتباری که تخصیص می‌یابد و در نهایت با مبلغی که ابلاغ می‌شود بسیار متفاوت است به همین خاطر پروژه‌ها طول می‌کشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار