سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: با هدف جلوگیری از ورود کود کم کیفیت ۱۲۰۰ تُن کود شیمیایی آنالیز و نمونه برداری کیفی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 29 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی اظهار داشت: برای حمایت از حقوق کشاورزان در عملیات پایش، کنترل و جلوگیری از ورود کودهای ناسالم به چرخه کشاورزی استان اقدامات مستمری در حال انجام است.

وی افزود: در دو ماهه نخست امسال ۶ مورد و در مجموع یک هزار تن از انواع کود فسفاته و پتاسه، نمونه برداری شده و برای آنالیز و کنترل کیفی به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد: این کودها شامل نیترات آمونیم- سولفات آمونیوم، سوپر فسفات تریپل ,فسفات ۱۳% , نیترات آمونیم با سولفات ، سولفات پتاسیم گرانوله بوده است که از ۴ مبدا وارد استان شده و پس از تأیید کیفیت و اصالت کود، در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بیگی بیان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کودهای یارانه‌ای، کیفیت آنها است و سامانه کنترل کیفیت مستقر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی‌دهد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار