نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان مطرح کرد؛
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری آمار تکان دهنده سقط جنین در کشور را ناشی از مشکلات فرهنگی دانست و گفت: باید قوای رسانه‌ها را در راستای مقابله با پدیده «سقط جنین» به کار بگیریم.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 27 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه عصر امروز به ریاست آیت الله علما، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  با حضور دکتر محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه، آیت الله محمدی عراقی، نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و سایر مدیران عضو در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

آیت الله محمود محمدی عراقی در این نشست اظهار داشت: نرخ باروری در سال ۱۳۶۴، ۶ و چهار دهم بوده که در سال ۱۴۰۰ به یک و نیم درصد کاهش پیدا کرده و همچنین آمار ازدواج در سال ١۴٠٠ نسبت به سال ١٣٩٠ با کاهش همراه بوده و از تعداد ۸۷۴ هزار ازدواج به ۵۷۰ هزار ازدواج تقلیل یافته است.

وی درباره آمار سقط جنین در کشور افزود: این آمار در کشور ما ۵۰۰ هزار مورد در سال و بیشتر این سقط‌ها غیرقانونی است لذا باید به آن به عنوان یک مساله اجتماعی و فرهنگی نگاه کرد و برای حل آن تلاش کرد.

آیت‌الله محمدی عراقی نگرانی از آینده شغلی فرزندان، مشکلات اقتصادی و مسکن را از عوامل سقط جنین اعلام کرد و گفت: سقط جنین موضوعی فرهنگی و اقتصادی است، اما اهمیت فرهنگ بیشتر است چرا که خانواده‌های مرفه نیز تمایل کمی به فرزنددار شدن دارند.

وی تصریح کرد: اقدامات دولت در حوزه مسکن راهکار‌های بلند مدت و میان مدت است و باید در زمینه تصمیمات کوتاه‌مدت نیز تصمیماتی اتخاذ شود.

آیت‌الله عراقی ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل قرارگاه فعال و به کارگیری تمام امکانات در رسانه ها، خطبه‌های نماز جمعه، دانشگاه‌ها، مطبوعات و هنرمندان خاطرنشان ساخت: درحال حاضر مردم استان کرمانشاه تنها بیننده اخبار شبکه استانی هستند و جاذبه برنامه‌های ملی نسبت به برنامه‌های شبکه استانی بیشتر است.

آیت‌الله عراقی در بخش پایانی سخنان خود بر مذموم بودن سقط جنین به لحاظ شرعی و ضرورت بررسی عوامل بروز آن تاکید کرد.

گفتنی است در بخشی از  این نشست خدام آستان قدس رضوی که پرچم متبرک بارگاه مطهر امام رضا (ع) را به همراه داشتند، وارد سالن شهدای دولت استانداری شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار