محل جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابرکوه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳ 27 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، به دنبال پایان یافتن مرمت فاز اول خانه تاریخی امید سالار، این خانه ارزشمند به روی علاقه‌مندان به تاریخ و معماری بازگشایی و با حضور معاون استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه، به‌ عنوان محل جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه افتتاح شد.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم که روز جمعه برگزار شد، از این خانه به‌ عنوان نمونه‌ای شاخص از بناهای استان نام برد.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز ضمن تجلیل از همتی که باعث مرمت و انتقال اداره میراث‌فرهنگی شهرستان به این خانه شد، از خانه تاریخی امید سالار به‌ عنوان زیباترین اداره استان یزد یاد کرد.

«جواد عادل» رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان ابرکوه نیز در این مراسم عزم اداره متبوعش را آغاز فاز دوم و مرمت خانه ارزانی اعلام کرد و گفت: تا دو ماه آینده پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی و تعدادی از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان در این مجموعه مستقر خواهند شد.

خانه امید سالار، خانه ارزانی، باغ خورشید خانم، مسجد، حمام و اسطبل بزرگ در مجموعه سالار نظام واقع هستند که همه این بناها به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار