مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، گفت: باید شرایط ازدواج و فرزندآوری را برای جوانان تسهیل کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 27 May 2023

باید شرایط ازدواج و فرزندآوری جوانان را تسهیل کنیم

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، اسکندر کاکایی در جشن بزرگ دهه کرامت و گرامیداشت فتح خرمشهر که ظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در طول جنگ تحمیلی با هدف غصب خرمشهر تلاش‌های زیادی کرد، اما جوانان این خاک با ایمان به پروردگار و با استفاده از ظرفیت ملی، اتحاد و یکپارچگی و پیروی از رهبری، دشمن را شکست داده و مانع پیشروی به خاک کشور شدند.

وی افزود: جانبازان، شهدا و اسرایی که هر یک به نحوی از خودگذشتگی کردند و با تلاش و جانفشانی سرزمین ما را نجات داده و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اسلامی تحت سلطه دشمن قرار گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شرایط کنونی ما باید به عنوان خانواده تامین اجتماعی رهرو این افراد باشیم و در مقطعی که دشمن به لحاظ اقتصادی به جمهوری اسلامی فشار می‌آورد، در راستای بهبود ارائه خدمات، ارائه بهینه و به هنگام آن و رضایتمندی شرکای اجتماعی خود گام برداریم.

وی در خصوص موضوع جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: این موضوع دغدغه مهم مقام معظم رهبری است و در صورت پیریِ جمعیت، تامین اجتماعی نخستین دستگاهی است که با مشکل رو به رو می‌شود چرا که منابع تامین اجتماعی از طریق کار و نیروی آن تامین می‌شود.

کاکایی اضافه کرد: اگر پیری جمعیت با این روند پیش برود و قشر جوان نداشته باشیم، کار و فعالیت مختل و سازمان تامین اجتماعی هم ارائه خدماتی نخواهد داشت لذا باید همه براساس برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی در راستای حمایت از جوانی جمعیت تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از لحاظ معیشت و اقتصاد شرایط را برای ازدواج و فرزندآوری جوانان فراهم کنیم، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در این راستا اقدامات خوبی داشته که تحت پوشش قرار دادن دارو‌های ناباروری و پرداخت کمک هزینه ازدواج در سال‌های گذشته از جمله این اقدامات است.

کاکایی تاکید کرد: قانون پرداخت حق اولاد تا سه فرزند هم اخیرا لغو و سبب شد سازمان تامین اجتماعی در راستای جوانی جمعیت گام موثری بردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار