مسوول آموزش و مدیر روابط‌ عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این مرکز به منظور مدیریت بهتر در زمان بحران و امدادرسانی به مصدومان، نیروی داوطلب با عنوان اورژانس یار و همیار اورژانس جذب می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 27 May 2023

به گزارش خبرگاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «اکبر آزادی» افزود: در دوره‌های گذشته حدود ۵۰ نفر ۵۰ ساعت آموزش کمک‌های اولیه را فرا گرفتند و برای دوره ششم هم حدود ۲۰ داوطلب دیگر آموزش می بییند.

وی اضافه کرد: داوطلبین دوره های گذشته در سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز، راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس در کنار نیروهای امدادی حضور داشتند.

مسوول آموزش و مدیر روابط‌ عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه داوطلبان در این دوره به ۲ گرو اورژانس یار و همیار اورژانس براساس مدرک دانشگاهی مرتبط تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: طرح جذب داوطلب اورژانس باهدف جذب و آموزش نیروهای متخصص برای امدادرسانی بهتر در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: افراد دارای تحصیلات مرتبط با پزشکی و اورژانس در این طرح به عنوان اورژانس یاران ساماندهی می‌شوند که برای ارایه خدمات نیازمند آموزش نیستند و دیگر افراد نیز در قالب همیاران اورژانس ساماندهی می‌گردند.

آزادی اظهار داشت: همیاران اورژانس که مدرک تحصیلی مرتبط ندارند، به صورت رایگان ۵۰ ساعت آموزش را سپری می کنند تا بتوانند در زمان بحران اقدام به امدادرسانی کنند.

وی یادآور شد: داوطلبان در نهایت لباس مخصوص دریافت می کنند و می توانند در زمان بروز بحران ها و یا حوادث وارد عمل شوند و در کنار نیروهای اورژانس قرار گیرند.

مسوول آموزش و مدیر روابط‌ عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پرشکی کرمانشاه افزود: داوطلبان می‌توانند در سامانه ثبت‌نام طراحی شده برای این موضوع با مراجعه به آدرس https://emergencycenter.kums.ac.ir/fa/eforms/forms نام‌نویسی کنند.

وی با اعلام اینکه بهره گیری از نیروهای داوطلب یکی از اهرم‌های آشنا و موفق در سازمان های خدماتی و عام المنفعه به شمار می رود، گفت: این اهرم به ویژه در شرایط بحران و به هنگام بروز حوادث نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که شاهد ثبت نام علاقه‌مندان در این طرح سراسری در استان کرمانشاه باشیم تا بتوانیم همانند همیشه خدمات مطلوب و با کیفیتی را در سریعترین زمان ممکن به شهروندان ارایه دهیم.

اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون ۶۷ پایگاه، ۱۴۵ دستگاه آمبولانس، ۲ اتوآمبولانس، یک اورژانس هوایی به کمک هوانیروز با ۶۵۰ پرسنل در سطح استان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار