نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نمایندگان اگر رأی می‌خواهند با دولت، استانداران و فرمانداران در حل مسئله اشتغال همکاری کنند، تأکید کرد: کنار هم قرار گیرید و سه مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را حل کنید و باعث امیدواری آنها شوید.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 26 May 2023

حجت الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز پنجم خرداد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: خانواده سلول جامعه است، اگر خانواده بر اساس مبانی دینی شکل بگیرد، جامعه ما مشکلی نخواهد داشت. دشمن، این سلول و این زیر ساخت را نشانه گرفته است.

وی با تصریح به وضعیت نامناسبت خانواده در جامعه غربی اظهار کرد: حجاب و عفاف و پاکدامنی حاصل بروز و ظهور دو فضیلت بسیار مهم یعنی حیا و غیرت است. این دو عامل، از پایه‌ها و نشانه‌های اصلی ایمان هستند. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «کسی که حیا ندارد، ایمان ندارد.»

موسوی‌فرد در ادامه سخنانش فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تبریک گفت و با بیان اینکه این ماه یعنی ذی‌القعده، فرصتی برای جاماندگان از فیض ماه‌های عبادت گذشته است، افزود: سه ماه ذی‌القعده و ذی‌الحجه و ماه محرم، ماه‌های حرام الهی هستند که باید به آنها توجه کنیم. شباهت عجیبی میان این سه ماه با سه ماه رجب، شعبان و ماه رمضان وجود دارد. این ماه؛ یعنی ذی‌القعده مانند، ماه رجب، استغفارمحور است. مهم‌ترین عاملی که ما را از خداوند دور می‌کند و انس ما را با خدا کم می‌کند، سرپیچی و گناه است؛ لذا استغفار در این ماه خیلی سفارش شده است. انس با خدا، غذای اصلی روح است. فرصت این ماه و استغفار در این ماه را از دست ندهید. زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) نیز مانند ماه رجب در این ماه (بیست و سوم و بیست و پنجم ذی‌القعده) توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به مسئله حجاب گفت: ما شهید دادیم، انقلاب اسلامی از حجاب کوتاه نمی‌آید. این مطالبه امام زمان(عج) است، مطالبه مقام معظم رهبری است. ما مردم باید تذکر زبانی خود را داشته باشیم، نگوییم اثر نمی‌کند، اثر دارد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب، حماسه فتح خرمشهر، تمام شدنی نیست، ما خرمشهرها در پیش داریم. برخی از ما فکر کردیم، منظور از فتح خرمشهرها، تنها دفاع از حرم و مسائل اقتصادی کشور است، این طور نیست. فتح خرمشهرها اعم از عرصه سخت افرازی و نرم افزاری است؛ یعنی همانگونه که ما سرداران و مدافعان حرم داریم، باید امروز مدافعان حریم ولایت و عفت و پاکدامنی داشته باشیم. اینها هشدار است. اگر تذکر ندهیم، زمین را به دشمن واگذار کرده‌ایم.

وی در ادامه با تصریح به اینکه باز هم شاهد تورم در برخی کالاهایی ضروری زندگی هستیم، تأکید کرد: باید دست دلالان کوتاه و نظارت تقویت شود. سه اولویت اصلی مردم، اشتغال، مسکن و ازدواج هستند. باید نسبت به اشتغال جوانان اهتمام داشته باشیم. امسال، سال پرتلاشی باشد. اگر حضور مردم را در صحنه انتخابات می‌خواهیم باید به اشتغال جوانان اهمیت بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به نمایندگان،گفت: سال آخر کار شما است، با دولت، استانداران و فرمانداران در اشتغال همکاری کنید. کنار هم قرار گیرد، این سه مشکل را حل کنید. برخی برای وام ازدواج هفت خان رستم را طی می‌کنند. این مسئله را تسهیل و جوان را امیدوار کنید.

منبع/ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار