فرماندار سرپل ذهاب گفت: امسال ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب زیر کشت گندم آبی و ۱۵ هزار هکتار گندم دیم بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 26 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر صدراله بابلی صبح جمعه در نشست بررسی مسائل کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب زیر کشت گندم آبی و ۱۵ هزار هکتار گندم دیم بوده است و از این مجموع تاکنون ۲ هزار هکتار گندم آبی و دیم برداشت شده است.

وی زمان برداشت گندم را طی یک ماه آینده پیش بینی کرد و افزود :۷۰ دستگاه کمپاین در شهرستان مستقر و کار برداشت گندم انجام می‌دهند.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: ۵ مرکز خرید گندم در شهرستان شبانه روز در حال فعالیت هستند و تاکنون ۶ هزار تن گندم معمولی و دروم توسط مراکز دولتی خریداری شده اند.

وی ادامه داد: در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز چغندر قند کاشت شده و در حال حاضر ۴ هکتار از اراضی چغندر قند برداشت شده است.

بابلی خاطرنشان کرد: کارخانه قند بیستون در موعد مقرر آماده تحویل چغندر قند از کشاورزان سرپل ذهابی است و طرف قرارداد تحویل چغندر و پرداخت بهای آن کارخانه قند بیستون خواهد بود.

وی ادامه داد: در سرپل ذهاب ۲۵ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص داده شده است که در چند روز آتی برداشت آن شروع می‌شود.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان خاطرنشان کرد: ماشین‌های آتش نشانی لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق لازم استقرار داده شده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار