مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: دومین رویداد ملی شعر روح الله، برای نخستین بار به صورت محفل محور در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 25 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سینا دلشادی در نشست با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان مرکزی افزود: این رویداد به صورت همزمان یازدهم خردادماه ساعت ۱۷ عصر با حضور شاعران برجسته در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: ۳۰ شاعر از شهرستان‌های استان، اشعار خود را ارایه و در پایان ۱۵ شعر برگزیده می‌شود و این مهم مدنظر ویژه است که هر شهرستان حداقل یک نماینده دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: آیین اختتامیه این رویداد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز ۱۴ خردادماه جاری در حیاط قدیمی بیت امام راحل در شهرستان خمین برگزار می‌شود و سه شاعر برگزیده محفل این رویداد هستند.
دلشادی عنوان کرد: مضمون محوری اشعار با عنوان «امام مومن، متعبد انقلابی» مورد تاکید رهبری است و مکتب، اصالت و روحیه انقلابی امام راحل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با هرگونه تحریف‌ در این راستا مقابله شود.
وی با بیان اینکه در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی شعر روح الله از ظرفیت ۲ شاعر برجسته ملی نیز بهره‌گیری می‌شود، گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی شاعران برجسته‌ای دارد و آنگونه که باید مورد توجه نبوده‌اند و در این رویداد مقرر است از ظرفیت هنرمندان بومی بیش از گذشته بهره‌گیری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با روز تاریخی ۱۵ خرداد، افزود: انتظار است روسای شهرستان‌ها برای این روز برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند.
کارشناس مسئول پژوهش‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اشعار باید به دبیرخانه این اداره ارسال شود و از ۳۰ اثر برگزیده، ۱۵ نفر انتخاب می‌شوند.
حامد رفعت جو افزود: باید به نو بودن مضمون اشعار توجه ویژه شود و ساختار شعر و واژه گزینی صحیح باشد.
وی بیان کرد: همچنین باید کنایه‌ها، استعارات و صنایع ادبی که باعث ارزشمندی شعر هست مدنظر ویژه قرار گیرد تا برای مخاطب تازگی داشته باشد.
در پایان این نشست از پوستر دومین رویداد ملی شعر روح الله رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار