کد خبر: ۱۱۰۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰ 25 May 2023

بازرس کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: در شرایط فعلی مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول چاره ای جز تبدیل آن به مسکن، خودرو، ارز و طلا ندارند.

به گزارش تابناک همدان، مهدی مراد حاصلی، افزود: حالا اگر دولت با هدف مدیریت بازار امکان خرید و فروش در هریک از این بخش ها را تنگ تر کند، بخش دیگری تورم ایجاد خواهد شد و دولت با اتخاذ چنین سیاست هایی از تورمی که ایجاد می کند، سود می برد.

بازرس کانون سراسری انبوه سازان مسکن ضمن انتقاد از لایحه مالیات بر معاملات مکرر، خاطر نشان ساخت:  خریداران ملک به واسطه بی ثباتی بازار و سرعت کاهش ارزش پول ملی ناگزیر به سرمایه گذاری در این بخش برای حفظ ارزش نقدینگی خود روی آوردند .

وی راهکار کنترل چنین شرایطی را توسعه بازارهای تجارت خارجی ایران دانست و یادآور شد: اگر دولت بازارهایی از قبیل تولید و بازرگانی با هدف مشارکت مردم در چنین فعالیت های اقتصادی ایجاد کند، دیگر کسی برای حفظ سرمایه به سراغ خرید و فروش ملک نخواهد رفت.

مرادحاصلی با تاکید بر اینکه دولت باید به فکر حفظ ارزش پول ملی و ثبات اقتصادی کشور باشد، افزود:  راه هایی نظیر مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر عایدی بر درآمد و مالیات بر خانه های خالی برای کنترل تورم و مقابله با دلالی بی فایده است.

وی  افزود: یکی از ضعف های طرح مالیات بر کعاملات مکرر این است که قیمت خرید و فروش را بر اساس سه سال گذشته محاسبه می شود درحالیکه قیمت ها در شرایط فعلی هفته به هفته افزایش می یابد.

بازرس اصلی کانون سراسری انبوه سازان مسکن معتقد است: با اتخاذ چنین سیاست هایی دولت به نوعی از تورمی که ایجاد می کند، سود خواهد بود و برایش درآمدزایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار