با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی؛
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز استان همدان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منعقد شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 24 May 2023
 

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز استان همدان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منعقد شد.


به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با کیوان الوندی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان همدان با هدف استفاده از ظرفیت‌های متقابل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقاء سطح مطالعه جامعه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.


عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های جدی کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و افزایش ضریب نفوذ کتاب و کتابخانه در جامعه است. بدون تردید در این راه صدا و سیما نقش به سزایی ایفا می‌کند و در انتقال اطلاعات بسیار حائز اهمیت است.


وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی 60 نوع خدمت به عموم مردم ارائه می‌دهند، افزود: برای استفاده بهینه از این خدمات و افزایش بهره‌وری، صدا و سیما نقش حائزی اهمیتی دارد. در تمام برنامه‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی حساب ویژه‌ای بر روی صدا و سیما باز کردند و همواره نیز مورد حمایت قرار گرفتند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: همکاری و تعامل صدا و سیمای مرکز استان همدان با کتابخانه‌های عمومی بسیار دلگرم کننده است و باید از همه دست اندرکاران تقدیر کرد.


کیوان الوندی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطر سوم خرداد ماه و روز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: امروز که در جنگ رسانه‌ای هستیم، امیدواریم که نصرت خداوند به مانند همیشه شامل حال ما شود. برای پیروزی در این راه نیازمند همکاری و تعامل نزدیک همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای هستیم.


وی با بیان اینکه ما خود را جدا از مجموعه کتابخانه و کتابدار نمی‌دانیم، افزود: همواره همکاران من به دنبال این بودند که برای تولید برنامه‌های مختلف پشتیبانی پژوهشی داشته باشند و در این راه قطعاً کتابداران و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند کمک بزرگی باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به اینکه شناخت مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی از رسانه باعث یک ارتباط دوسویه و سازنده مطلوبی بین دو دستگاه شده است، تصریح کرد: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همواره از کارشناسان خبره و اهل علم برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بودند و باعث شده که رویدادهای رسانه‌ای و فرهنگی خوبی در استان در حوزه کتاب و کتابخوانی رخ دهد.


وی تأکید کرد: صدا و سیمای مرکز همدان آمادگی دارد در راستای منویات مقام معظم رهبری که همواره در حوزه کتاب و کتابخوانی تأکید دارند و در نمایشگاه کتاب نیز مجدداً یادآور شدند؛ برنامه‌های قابل توجه تولید کند.


الوندی با بیان اینکه مرکز همدان از پایلوت‌های اصلی تولید انیمیشن در کشور است، گفت: در سال گذشته 400 دقیقه انیمیشن تولید شده است که همگی توسط مرکز خریداری و در شبکه‌های سراسری پخش شدند. در حوزه کتابخوانی نیز این آمادگی وجود دارد تا برنامه‌های مطلوب با همکاری کتابخانه‌های عمومی تولید شود.


در پایان تفاهم نامه همکاری بین دو مدیرکل رد و بدل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار