مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از سم پاشی بیش از ۶۹۳هکتار از مزارع شهرستان کرمانشاه علیه شته مومی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 24 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر کامران کریمی اظهار کرد: کشاورزان کلزاکار شهرستان کرمانشاه جهت مبارزه با آفت شته مومی که یکی از آفات مهم کلزا محسوب می‌شود با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه نسبت به سم پاشی مزارع خود اقدام نمودند.

وی با بیان توصیه‌هایی جهت مبارزه با شته مومی در مزارع کلزا در شهرستان کرمانشاه، گفت: کلزا کاران توجه داشته باشند هنگامی که آفت شته مومی در مرحله قبل از گل در کلزا دیده می‌شود از سم کونفیدور استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از مرحله گل دهی جهت جلوگیری از ریزش گل و حفاظت از حشرات گرده افشان، سم پریمور برای مبارزه با شته مومی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۹۳ هکتار از مزارع کلزای این شهرستان علیه شته مومی سم پاشی شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال جاری و در شهرستان کرمانشاه ۹۷ هزار و ۱۸۵ هکتار بر علیه علف هرز گندم و ۳۱ هزار و ۴۲۹ هکتار بر علیه علف هرز جو مبارزه انجام شده و تاکید می‌کنیم پایش مزارع گندم و جو در خصوص سن مضر غلات از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در پایان افزود: کشاورزان بایست به صورت روزانه مزارع را مورد پایش قرار داده و در صورت رسیدن به حد تعیین شده، مبارزه و عملیات سمپاشی با سموم مناسب را انجام دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار