معاون استاندار کرمانشاه با تبیین نقش اساسی مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی، برخورد قاطع با برهم زنندگان زیست عفیفانه در جامعه را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 23 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی شعبانی با اشاره به فعالیت و اقدامات ستاد عفاف و حجاب استان کرمانشاه اظهار کرد: این ستاد زیر مجموعه وزارت کشور فعالیت داشته و سعی بر اجرای دستورالعمل‌ها در بالاترین سطح ممکن را دارد؛ به همین دلیل در استان کرمانشاه نیز ستاد عفاف و حجاب تشکیل شده و کمیته‌های آن با حضور مدیران ارشد استانی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه برخی اقدامات که سبب بروز ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه می‌شود تشکیل ستاد عفاف و حجاب و فعالیت آن با نگاهی فرهنگی و اجتماعی برای رفع مشکلات این حوزه دنبال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه عملکرد مطلوب ستاد عفاف و حجاب نیازمند عزم همگانی است، تصریح کرد: در جامعه‌ای که مردم آن از ابتدا عفیف و معتقد به حجاب بوده اند نگاه ما به عفاف و حجاب باید عمیق‌تر و اصولی‌تر باشد؛ چرا که برخی مشکلات پیش آمده در این حوزه نیازمند حرکتی جدی و برنامه‌ریزی شده است تا بتوانید در جامعه مؤثر واقع شود.

شعبانی به وجود مسائل اعتقادی و پوشش‌های مناسب در پیش از اسلام در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: بنابراین با وجود پیش زمینه‌های اعتقادی و اجتماعی باید تلاش شود که فضا برای زیست عفیفانه در جامعه فراهم شود.

وی با تاکید بر استمرار تشکیل جلسات عفاف و حجاب برای حل مشکلات این حوزه، اضافه کرد: هرگونه اقدام مبتنی بر برهم زدن فضا برای زیست عفیفانه در جامعه نیازمند برخورد جدی است و در همین راستا تمامی موضوعات مربوطه در کمیته‌های ستاد عفاف و حجاب مطرح و با جدیت دنبال خواهد شد.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی حوزه‌ای مردمی است و برای اقدامات جدی و تأثیر گذار مردم باید خودشان پای کار باشند و دولت نیز در جایگاه خود نقش تسهیلگری دارد اما همسویی و همکاری این ۲ عامل سبب می‌شود تا برخورد با مشکلات نتیجه بخش‌تر در جامعه ظاهر شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار