کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 22 May 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

در شهر اهواز که مرکز استان خوزستان است قدم می گذاریم مردمانی مهربان و خون گرم در تلاش برای گذران زندگی هستند فروشنده ها از صبح زود به بازار می روند و کارگران در کارگاه های کار خود مشغول هستند دانشجویان و دان آموزان به دانشگاه و مدرسه می روند و کارمندان در ادارات خود حاضر می شوند.

صدای نبض زندگی پیوسته زیر پوست شهر شنیده می شود اما شهر با تمام هیاهو و شلوغی و امکاناتش باز مشکلاتی دارد در میان شهر خانمی که دست کودک خود را گرفته بود را دیدم که به دنبال ایستگاه اتوبوس بود. با او هم کلام شدم بعد از سلام و احوال پرسی زمانی که متوجه شد من خبرنگار هستم گفت: در شهر اهواز فقط چند نقطه از شهر ایستگاه های اتوبوس مجهز دارد هوا خیلی گرم است و فصل تابستان از راه رسید و ما برای سوارشدن و تردد با اتوبوس باید زیر نور خورشید قرار بگیریم.

او می‌گوید: استفاده از وسایل نقلیه عمومی با کیفیت و مجهر به سیستم های گرمایشی و سرمایشی باید در همه مناطق شهر به صورت یکسان انجام شود. اما برخی اتوبوس ها فرسوده و قدیمی هستند و دیر به دیر به ایستگاه می رسند.

این شهروند اهواز به نبود یا کمبود دستگاه آب سردکن در شهر اهواز اشاره کرد و گفت: در شهر باتوجه به وضعیت آب و هوایی باید دستگاه آب سردکن که مجهز به تصفیه کن باشد برای رفاه حال مردم فراهم شود. مسئولان برای خدمات رسانی به مردم باید بیشتر تلاش کنند.

خانم تقوی ادامه داد: پارک های سطح شهر برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خانواده ها و بازی کردن کودکان و یا ورزش کردن است اما متاسفانه قلیانی ها مجالی به بقیه نمی دهند ما کودک و نوجوانان را که به پارک ببریم با صحنه قلیان کشیدن عده زیادی از جوانان مواجه می شوند این خود یک آسیب اجتماعی بزرگ است. کارشناسان روانشناسان می گویند برای حفظ جوان و نوجوان خانواده ها باید همراه کنند اما اوضاع شهر و محیط زندگی باید مساعد باشد.

او گفت: در ایام عید که به همراه اقوام به پارک رفتیم روشنایی پارک ها مناسب نبود و از ترس سرقت خودرو مجبور بودیم اطراف و نزدیک خودرو باشیم یا حتی باید در اطراف بیمارستان ها حق پارکینگ پرداخت کنیم .

اهواز شهر زیبایی است سازمان های متولی و شهرداری اهواز، خدمات شهری ، شورای شهر باید برای رفاه حال مردم و کسب رضایت حداکثر ی شهروندان‌ از هیچ تلاشی دریغ نکند امکانات رفاهی و خدماتی باید در همه محلات بخصوص مناطق کم برخوردار توزیع شود. داشتن شهری آباد و در شان مردم مقام و دیار نخل آفتاب مستلزم داشتن ایده های نو و کارشناسی شده با صرف اعتبار لازم است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار