بررسی باتری مناسب پراید و بهترین باتری پژو 405 و نکات فنی که در زمان خرید باتری پراید ، پژو 405 و پژو 206 باید توجه کنیم. همچنین آشنایی با علائم خرابی باتری ماشین همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۱۰۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 22 May 2023

در این گزارش که توسط تیم فنی و پشتیبانی حافظ باتری صورت گرفته به بررسی بهترین باتری پراید و بهترین باتری پژو 405 می پردازیم و نکاتی که باید در هنگام خرید باتری به آنها توجه کنیم را بهتر می شناسیم :

قبل از آنکه بدانیم که بهترین باتری پراید و بهترین باتری پژو 405 چیست و چگونه میتوان باتری ارزان پراید و پژو 405 را تهیه کرد باید به یاد داشته باشیم که باتری خودرو که قطعه ای بسیار مهم است، منبع تغذیه ماشین میباشد و عدم توجه به نکاتی فنی ممکن است به خودروی شما آسیب بزند.

راهنمای خرید باتری پراید و پژو 405

همان طور که میبینیم از گذشته تا به امروز دنیای پیرامون ما با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات بوده است که تولیدکنندگان باتری را هم شامل میشود. بطور مثال در گذشته اکثرا باتری خودرو مدل اسیدی (اصلاحا آبخور) بوده است که اسید 1250 در زمان برخورد با صفحات سربی که داخل باتری بوده واکنش داده و برق 12 ولت خودور را تامین میکرد که باید میزان اسید شارژ داخل محفظه باتری چک میشد تا باعث ضعیف شدن باتری نگردد، که این موضوع باعث نوسانات برق ماشین میشود اما با گذشت زمان و تغییر در سیستم مدار برق خودرو این نوسانات موجب بروز اختلال و خرابی قطعات خودرو میگردید. برای حل این مشکل باتری سیلد – کلسیم بدون مراقبت طراحی و تولید شد و جایگزین باتری آبخور (اسیدی) گردید.

باتری فابریک پراید چند آمپر است ؟

باتری پراید 50 آمپر میباشد که توسط شرکت سازنده استفاده میشود و برق 12 ولت پراید را تامین و موتور 1.3 لیتری پراید را به گردش در میاورد، که به گفته کارشناسان حافظ باتری اگر از لوازم جانبی مانند سیستم های صوتی ، تصویری، هد لایت، مصرف مکرر کولر و ادوات برقی دیگر استفاده میکنید از باتری پراید 55 آمپر حافظ باتری یا 60 آمپر استفاده نمایید. از باتری 50 آمپر می توان برای  باتری 206 و باتری فابریک 207 نیز استفاده کرد. با توجه به حساسیت خودرو 206 به نوسان برق  در انتها به علایم خرابی باتری این خودرو می پردازیم.

بطور کلی 3 عامل را در خرید باتری پراید باید رعایت کنیم :

1 نوع باتری

  1. ظرفیت باتری و جنس بدنه
  2. تاریخ تولید باتری

قطعا کیفیت باتری شرکت های سازنده با هم اختلاف دارد. برای مثال باتری کره ای دلکور با نیرو باتری از کیفیت بالاتری برخوردار است و با مطالعه مقایسه تخصصی محصولات صبا باتری و سپاهان باتری متوجه این موضوع میشود. همچنین جنس بدنه و گرانول مورد استفاده در پلاستیک بدنه هرچه مقاومت بالاتری در برابر حرارت داشته باشد به طول عمر باتری پراید اضافه می نماید.

5 نشانه خرابی باتری پراید چیست ؟

  1. سولفاته قطب باتری
  2. نشت اسید باطری
  3. استارت اولیه ضعیف
  4. نوسانات سیستم گاز خودرو
  5. خاموش شدن نشانه کیلومتر ماشین

در آخر ظرفیت مناسب باتری پراید و زمان تولید آن مورد قابل توجه در هنگام انتخاب باتری میباشد که فروشگاه حافظ باتری (hafezbatri.com) دارای تخفیف در زمان خرید می باشند.

باتری فابریک پژو 405 چند آمپر است ؟

باتری پژو 405 از 66 آمپر تا 74 آمپر قابل نصب میباشد که باتری فابریک پژو 405 که مورد استفاده خودرو سازان است، باتری 66 آمپر میباشد که برق 12 ولت خودرو از آن تغذیه میکند. لازم به ذکر است اگر از ادوات برقی مانند هد لایت ،زنون، سیستم های صوتی استفاده می کنید، میتوانید از باتری 74 آمپر استفاده نمایید.

علایم خرابی باتری خودرو پژو 405

  1. نوسانات دور موتور
  2. ضعیف شدن استارت اولیه
  3. کم نور شدن چراغ ماشین
  4. روشن شدن چراغ پشت آمپر

شما هم میتوانید قبل از خرید باتری پژو 405 از حافظ باتری از مشاوره رایگان تیم فنی فروشگاه حافظ باتری استفاده نمایید و از تخفیفات فروش فوق‌العاده آن مجموعه بهره‌مند شوید.

باتری فابریک پژو 206 چند آمپر است ؟ 

باید در نظر داشته باشیم که به طور کلی باتری فابریک پژو 206 از ظرفیت 50 آمپر برساعت برای تامین برق استفاده میکند اما نکته ای که وجود دارد تغییر قالب این باتری است. به زبان ساده شرکت سازنده این خودرو در گذشته (سال 1391 به قبل ) از باتری قالب L2 که ابعاد بزرگتری داشت استفاده میکرد اما بعد از سال 92 به بعد باتری 50 آمپر با قالب L1 جایگزین آن گردید. 

راهنمای خرید باتری پراید و پژو 405

علایم خرابی باتری پژو 206 

پژو 206 از جمله خودرویی است که به شدت با کاهش توان منبع برق خود دچار نقض و ضعف در عملکرد خودرو میشود که این موضوع به دلیل سیستم مدار و فرمان پذیری مدار الکتریکی میباشد، این خودرو که دستور و پیام های کامپیوتر را بصورت امواج رادیویی مخابره میکند با ضعیف شدن توان باتری 206 دچار اختلال شده و اکثرا با علایم زیر مشهود میشود : 

1. اختلال در عملکرد سیستم دور موتور (خودرو گاز میخورد ) 

2. اختلال در عملکرد برف پاک کن (در این حالت برف پاک کن یا بصورت منقطع کار میکند یا هنگام باز کردن سوییچ فعال میشود) 

3. کاهش شتاب اولیه خودرو 

4. شنیدن صدای بوق ضعیف (بیپ) از پشت کیلومتر 

این موارد جزو پرتکرارترین علایم است که از بررسی و شواهد عینی مالکان خودرو بدست آمده است البته علایم عمومی خرابی باتری برای این ماشین وجود دارد از جمله : سنگین استارت خوردن ماشین ، روشن نشدن چراغ پشت کیلومتر و دیگر مواردی که قبل تر توضیح دادیم. 

برای بررسی قیمت باتری پژو 206 و استفاده از تخفیف و مزایای ویژه با شماره 77482189 یا 09124221910 تماس بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار