رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه مطرح کرد؛
رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه گفت: ١٢٨ نوع خوراک، نان و شیرینیِ کرمانشاهی در فرهنگسرای نیاورانِ شهر تهران به وزرای جمهوری اسلامی، سفرای منطقه و رایزنان فرهنگی اقصی نقاط دنیا عرضه شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱ 22 May 2023

رحمت الله جلیلیان

احسان احمدی نصر شامگاه روز گذشته در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در حاشیه برنامه میزبانی از سفرا و رایزنان فرهنگی در فرهنگسرای نیاوران اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با همراهی و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در فرهنگسرای نیاورانِ شهر تهران میزبان وزرای جمهوری اسلامی ایران، سفرایی از کشور‌های منطقه و رایزنان فرهنگی از اقصی نقاط دنیا است.

وی افزود: فرصت این میزبانی را در راستای معرفی ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه گردشگریِ مقاومت و تنوع فرهنگی، همچنین شناساندنِ ظرفیت‌های غذا، خوراک، نان و شیرینی‌ها به کار گرفتیم.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا ١٢٨ نوع خوراک، غذا، نان و شیرینی عرضه شد که تعدادی از آن‌ها به ثبت آثار ملی رسیده، در این فرصت ضمن معرفی خوراک، گردشگری خوراک و ظرفیت‌های کرمانشاه را معرفی کردیم.

وی با تاکید بر ضرورت دعوت از سفرا و رایزنان فرهنگی برای حضور در استان کرمانشاه گفت: یکی از دستاورد‌های مفید ما در این برنامه جذب سرمایه‌گذار به منظور استانداردسازی خوراک‌های محلیِ کمتر شناخته شده و معرفی آن در قالب جشنواره‌ها و افزودن به منو‌های رستورانی در قالب استارتاپ‌ها است.

گفتنی است که سیاه چادر و غرفه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برای حاضرین و بازدیدکنندگان جالب توجه بوده و مورد استقبال ویژه آن‌ها قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار