همایش رویدادهای استارتاپی محیط زیست امروز در دانشگاه اراک برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 07 May 2023

به گزارش تابناک مرکزی، مجتبی ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک در جمع خبرنگاران گفت: تحولات تکنولوژی با سرعت زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار میدهد درصورتی که آنها را بپذیریم یک فرصت برای تمام حوزه هاهستند اما اگر برنامه ریزی نکنیم از روی ما عبور خواهند کرد.

وی ادامه داد: نگرانی ها برای هوش مصنوعی چه از سوی قدرت های جهانی و جوامع به همین علت است ،این رویدادهای استارتاپی ویژگی که دارند این است که به حل مسئله نگاه می کنند.

وی یادآورشد:نگاه استارتاپی نگاه بهره‌وری در حکمرانی است اما چاره‌ای جز نگاه نوآورانه نتیجه گرا به موضوعات نداریم.

وی افزود: در دانشگاه ها هم باید تغییر ایجاد شود زیرا در حکمرانی علم دانشگاهها نقش بی‌بدیلی دارد بنابراین باید دانشگاه ها را جامع و قوی پیش ببریم.

ذوالفقاری گفت: این نگاه در دین ما هم وجود دارد نمیشود تنها علم و صنعت را دید اما به محیط زیست توجه نکرد.

حمیدرضا محمدی نماینده شرکت متا فلز هم گفت: در همه حوزه ها باید از افراد تحصیل کرده و کاردان استفاده کرد.

وی افزود: برای راه اندازی و استفاده از تیم های استارتاپی تا حد زیادی باید از دانشجویان بهره برد .

وی یادآورشد:گروه صنعتی متا فلز در حوزه سوخت و انرژی حدود ۶ سال با شعار توسعه هوشمند کار میکند.

وی افزود: باید در نظر داشت برای ساخت تیم های پویا با ایجاد محیط برای رشد نیروها باید محصولات دانش بنیان را تجاری سازی کرد و برای خدمت‌رسانی شهری ارائه داد.

وی ادامه داد: برای توسعه نوین تیم‌ها باید از افراد متخصص در حوزه های مکانیک کامپیوتر عمران و محیط زیست بهره برد.

مهندس یوسفی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی افزود :درطی ۴۰ سال پس از انقلاب می‌توان گفت که هیچ اقدامی برای محیط زیست صورت نگرفته است.

وی یادآورشد:ارکان محیط زیست شامل دولت ،مردم ،زمین و منابع ، قوانین و مقررات هستند .در رکن قوانین و مقررات عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

این جلسات و نشست ها مصداق این ارکان هستند که همگی باید با هم رعایت شود، قوانین و مقررات به تنهایی برای محیط زیست کاری انجام نمیدهد.

وی خاطر نشان کرد :زمینه های کار متعدد هستند مانند پسماندها که به عنوان طلای کثیف یاد می شود.

یوسفی یادآورشد: در چند سال اخیر آمار پسماند در استان روزانه ۳۵۰ تن بوده که امروزه ۲۸۰ تن اعلام میشود، این آمار کم نشده قسمت عمده پسماند توسط افراد از سطل های زباله جمع آوری می شود .

وی گفت: در شهرستان ساوه در این زمینه یک NGOبه عنوان محافظان طبیعت از پسماندهای تر خشکاله درست می کند،به این صورت که اعضای این انجمن و پسماندهای تر را در فضایی مانند تراس یا حمام ۴۰ روز یکبار کنار گذاشته و خشک میکند با این کار حدود حدود ۷۰ درصد از پسماند ها به خشکاله تبدیل می‌شوند و درآمد از این فعالیت سالانه یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تخمین زده می شود.

وی افزود :محور توسعه جوامع انسان ها هستند باید فعالیت هایی انجام دهیم که آینده انسان را تامین کنیم، با توجه به شاخص های جهانی وضعیت خوبی در این مورد نداریم.

وی اظهارداشت: در زمینه ی اکولوژیک در کشور رتبه سوم را داریم باید از ظرفیت ها استفاده کرد و از فناوری ها مانند هوش مصنوعی بهره برد تا در حوزه های آلودگی زیستی و تنوع زیستی سیستم بازچرخانی صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار