قدردانی از کارگران نمونه استان مرکزی

همزمان با روز جهانی کارگر از کارگران نمونه واحد‌های صنعتی کوچک و بزرگ استان مرکزی که دارای اختراع، بومی سازی، انتقال فناوری، رعایت ایمنی و مسائل زیست محیطی بودند، قدردانی شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 01 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در این مراسم با بیان اینکه کمیسیون کارگری در سال جاری با حضور نمایندگان کارگری برگزار می‌شود گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و کارگری است و ۶۰ درصد اشتغال در این حوزه است.
فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه با وجود فراز و فرود‌های صنعتی در استان مرکزی با رشد اشتغال و تولید روبرو هستیم افزود: اولویت کاری امسال توجه به معیشت و امنیت شغلی کارگران است.
وی گفت: البته پایه‌های رشد و تولید که ضامن معیشت و امنیت شغلی کارگران است با توجه به صنایع و حمایت از صنایع بزرگ و کوچک بنا شده است و همچنان حمایت از صنعت از اولویت هاست.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم با بیان اینکه ۷۵۴ کارگر مورد داوری قرار گرفتند گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ کارگر نمونه انتخاب شدند.
امیدی از افزایش آمار شاغلان و کارگران در استان هم خبر داد.
در این مراسم نمایندگان بخش‌های کارگری و کارفرمایی از دغدغه‌های خود گفتند.
کاهش امنیت شغلی در نبود قرارداد‌های دائم کارگری، معیشت، حقوق پایین، بازنشستگی زودهنگام، لزوم همسان سازی، عدالت آموزشی، فراگیری بیمه‌های اجتماعی و رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی از دغدغه‌های مطرح شده در این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار